اخبار روز

گندمکاران تا پایان شهریور حساب هایشان پر پول می شود | پرداخت مطالبات به زودی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره گندمکاران تا پایان شهریور حساب هایشان پر پول می شود | پرداخت مطالبات به زودی مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور

گندم از دیگر محصولات خبرساز در چند ماه اخیر است. معوق شدن مطالبات گندم کاران گلایه‌های بسیاری را به دنبال داشته است. وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر خود به استان همدان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن رسیده است، تاکید کرد که مطالبات گندم کاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود.

استان‌های خوزستان، کردستان و فارس رتبه اول تا سوم تحویل گندم را از آن خود کرده‌اند. سهم خوزستان در تحویل ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم ۱۷ درصد، کردستان ۱۱ درصد و فارس ۱۰ درصد است.

بر اساس جلسه روز گذشته شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی، قیمت هر کیلو گندم ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین شد بنابراین نرخ نهایی در مدت یک هفته باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام رسمی شود.

بیشتر بخوانید:

آیا جریمه دیرکرد پول گندم به گندمکاران پرداخت می‌شود؟

تعیین نرخ هر کیلو گندم برای خرید تضمینی

به گزارش باغستان نیوز به نقل از خبرنگار مهر، دیروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. در این جلسه قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تعیین شد. گندم به عنوان کالای استراتژیک مبنای قیمت گذاری سایر اقلام این گروه محسوب می‌شود.

نرخ هر کیلو گندم ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین شد و بر اساس قانون حداکثر در مدت یک هفته نرخ جدید باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی اعلام رسمی شود.

این در حالی است که رایزنی‌های هفته گذشته کارشناسان، قیمت تمام شده گندم را بر اساس نرخ تورم پیش بینی شده ۳۵ درصدی از سوی بانک مرکزی، حدود ۲۱ هزار تومان در هر کیلو عنوان شده بود.

در نهایت نرخ گندم و سایر اقلام اساسی با افزایش حدود ۳۰ درصدی تعیین تکلیف شد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=41333

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

  1. ماخوزستان تا21مهرهيچ پولي واريزنكردن همش حرف دروغ هست منكه حرفشون قبول نميكنم فقط وعده های دروغ کاش گندم توخونه میزاشتم وحالا میفروختم نقدآخرین بارهست به دولت میفروشم درس عبرت برام شد

  2. با این قیمت خدای نمیصرفه اصلا!چرا باید گندم بکاری وقتی زمین رو اجاره بدی درامدش بیشتر از کشت گندم میشه خوب چه کاریه این همه زحمت و هزینه و……ای یعنی بی عقلی با این قی قیمت گندم کشت کنیم.ای دهن کجی به کشاورزه امسال باید بیست هزار تومن میبود مفت گندم رو از کشاورز گرفتن اولش گفتن هفده ونیم وقتی گندم رو گرفتن شد پونزده بعدشم یازده ونیم رو بعد از دو ماه پرداخت کردن !این جای تشویق به کشت هست اینا نمیخان گندم کشت نکنن که برن از عالیجناب پوتین گندم درجه سه رو گرانتروارد کنن از بقلش هم یه دلالی به جیب بزنن آقازادهاشون ..پس کشاورز عزیز گندم کشت نکنید خودتون خوب میدونید که با این قیمت خرجش هم در نمیاد.پس چه کاریه،#نه به کشت گندم

    10
دکمه بازگشت به بالا