ورزشی

نسبت امیرمحمد یزدانی با حسن یزدانی چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره نسبت امیرمحمد یزدانی با حسن یزدانی چیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا امیرمحمد یزدانی با حسن یزدانی نسبت فامیلی دارد؟

امیرمحمد یزدانی  با حسن یزدانی نسبت فامیلی دارد.

امیرمحمد یزدانی (زادهٔ ٨ مهر ١٣٧٩) کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی ایران می باشد.

 وی برادر زهرا یزدانی یک کشتی گیر سنتی الیش داخل سالن بانوان است وی پسردایی رضا یزدانی، دیگر کشتی‌گیر ایرانی است.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اشاره کرد. در سال ۲۰۲۲ مسابقات جهانی بلگراد صربستان به رقابت با حریفان ورود پیدا کند. دلیل این کار امتناع از مسابقه‌دادن با حریف اسراییلی بود.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹

امیرمحمد یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۵ بر ۲ بختیار بورجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل والدس توبیر دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.[۵]

قهرمانی جهان ۲۰۲۱

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۳ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کریستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ علیبک عثمانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در یک غافلگیری با نتیجه ۱۴ بر ۴ مغلوب زاگیر شاخیف قهرمان اروپا از روسیه شد و به مدال نقره دست پیدا کرد. 

زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۲

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۵ تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. دارنده نقره بزرگسالان جهان در این مرحله با نتیجه ۱۷ بر ۷ از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد یحیی توماس از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب گئورگی الباکیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=41573

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا