اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

زمان دقیق جشن شکوفه ها در سال 1402 چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زمان دقیق و تاریخ برگزاری مراسم جشن شکوفه ها برای دانش آموزان نو ورود کلاس اولی ها به مدرسه ابتدایی در سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

تاریخ و روز برگزاری جشن شکوفه ها در سال ۱۴۰۲

زمان جشن شکوفه ها در سال 1402 روز چهارشنبه 29 شهریور می باشد.

بیشتر بخوانید:

آیا مدارس روز شنبه اول مهر تعطیل است؟

برگزاری جشن شکوفه‌ها در 29 شهریور با حضور والدین

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهارشنبه 29 شهریور، روز جشن شکوفه‌هاست، گفت: از معلمان ابتدایی می‌خواهم، بچه‌ها را درگیر رونویسی بدون فکر نکنند؛ چرا که هیچ پیشرفتی ایجاد نمی‌شود.

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح بخیر ایران»، اظهار کرد: شروع سال تحصیلی یک اتفاق بزرگ است. 16 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون فرهنگی و 32 میلیون خانواده و در مجموع حدود 50 میلیون ایرانی در این رویداد بزرگ سهیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه 29 شهریور، روز جشن شکوفه‌هاست، گفت: دانش‌آموز کلاس اولی برای اولین بار در نهاد بزرگی به نام مدرسه به صورت مستقل حضور پیدا می‌کند؛ این فضا در ابتدا یک فضای مبهمی برای کلاس اولی است و تا به شناخت برسد، نگرانی دارد. به همین دلیل از خانواده‌ها درخواست دارم قبل از سال تحصیلی، به همراه فرزندشان به مدرسه‌گردی بروند و تمام بخش‌های مدرسه را ببیند.

اعطای ماهنامه به والدین کلاس اولی

نجفی پازوکی با بیان اینکه در نظر داریم امسال به والدین کلاس اولی، یک ماهنامه‌ای را تقدیم کنیم که در هر شماره این ماهنامه، نکات تربیتی و آموزشی مطرح می‌شود، اضافه کرد: در اولین شماره این ماهنامه به زبان‌آموزی اشاره شده است چون درس فارسی، مهم‌ترین درس در ابتدایی است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم دوره‌های آموزشی را برای والدین طراحی کنیم و والدین را پای کار تربیت بیاوریم، اضافه کرد: امسال قرار است در 640 کلاس اولی ابتدایی، نظام دوری را اجرا کنیم یعنی معلم کلاس اولی همراه دانش‌آموزان به پایه دوم و سپس به پایه سوم می‌رود. به عبارت دیگر قرار است دوره اول ابتدایی خودش یک نظام باشد و اجزایش همراه با هم کنار هم باشند.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا