ورزشیاخبار مهم و فوری

زمان دقیق افتتاحیه بازی های آسیایی هانگژو چین امروز شنبه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زمان دقیق افتتاحیه بازی های آسیایی هانگژو چین 2022 امروز شنبه مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

زمان و ساعت دقیق افتتاحیه بازی های آسیایی 2022

ورزشگاه «هانگژو المپیک اسپورت سنتر» محل برگزاری مراسم افتتاحیه نوردهمین دوره بازی‌های آسیایی است. این مراسم بعدازظهر امروز شنبه اول مهمتر با حضور رئیس جمهور کشور چین و همچنین رئیس کمیته بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.

این مسابقات قرار است از ساعت 15:30 به صورت رسمی افتتاح شود.

افتتاحیه بازی‌های آسیایی بدون آتش‌بازی

قرار است مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بدون آتش‌بازی برگزار شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت inside the games، چین به‌ عنوان کشور مخترع آتش‌بازی همیشه در مراسم‌های ورزشی‌ و جشن‌ها از آن استفاده می‌کند ولی این بار در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو قرار است به جای آتش‌بازی از نور دیجیتال استفاده شود.

قرار است هانگژو نخستین بازی‌های آسیایی بدون کربن باشد. محور برنامه‌های هانگژو برای کاهش انتشار کربن، استفاده از برق سبز و فناوری‌های پیشرفته به جای آتش‌بازی است. آتش‌ و ترقه بخش مهمی از جشن‌ها هستند و در آغاز سال نو چینی نیز از آنها استفاده می‌شود. چینیان معتقدند آتش‌بازی‌ و صدای ترقه بدشانسی را از بین می‌برد.

پیش از این در افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ و همچنین المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که هر به میزبانی پکن برگزار شدند، آتش و ترقه مورد استفاده قرار گرفتند.

شا شیائو لان، مدیر کل مراسم افتتاحیه هانگژو ۲۰۲۲، گفت: افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو سنت‌های قبلی را زیر پا می‌گذارد چون ما در میزبانی به فلسفه سبز پایبندیم. از آنجا که می‌خواهیم انتشار کربن را تا حد ممکن کاهش دهیم، تصمیم گرفتیم که آتش‌بازی نداشته باشیم. مهم‌ترین چیز این است که می‌خواهیم فلسفه حفاظت از محیط زیست را گسترش دهیم و به همین دلیل در نهایت این تصمیم را گرفتیم.

شیائو لان فاش کرد که مراسم افتتاحیه قرار است با عنوان «مردم، زیبایی و احساسات» برگزار شود و این مراسم فرصتی برای نمایش فناوری‌های هانگژو خواهد بود.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=42491

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا