اجتماعی و فرهنگی

آیا دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳ برمیگردد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳ برمیگردد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳ برگشتند؟

طبق مصوبه مجلس کنکور ۱۴۰۳ تنها در یک نوبت برگزار می‌شود و در آن از دروس اختصاصی و عمومی سؤال خواهد شد. براساس طرح مجلس، تا ۲ هفته آینده تغییرات اعمال‌شده در روند کنکور ۱۴۰۲ لغو می‌شود. در یکی از این تغییرات دروس عمومی دوباره به کنکور باز خواهند گشت. البته این مصوبه نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌و‌گویی زنده گفته است که با پیشنهاد نمایندگان مجلس، کنکور ۱۴۰۳ به روال سال‌های گذشته، قبل از سال ۱۴۰۲، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شورای نگهبان درباره کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

صحبت های احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تغییرات کنکور

احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس هم  دراین‌باره گفته است:

طبق وعده، طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو درکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شد. بر اساس این طرح، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد کنکور ملغی و تصمیم گیری درمورد تاثیر معدل و‌… از سال ۱۴۰۳ به شورای سنجش و‌ پذیرش محول خواهد شد. مجازات عدم اجرا نیز برای مجریان در نظر گرفته شد.

مطابق قانون مجلس، دروس عمومی باید به کنکور بازگردند و تأثیر سوابق تحصیلی تا پیش از برگزاری امتحانات نهاییِ ایمن و استاندارد در سه سال پایانی دوره متوسطه به صورت مثبت لحاظ شود.

این مصوبه نگرانی‌هایی را برای داوطلبان ایجاد کرده، زیرا آن‌ها معتقدند به دلیل زمان کم باقیمانده تا کنکور ۱۴۰۳ بازگشت دروس عمومی به کنکور به ضررشان خواهد بود. برخی از این داوطلبین در سایت «فارس» با ساخت دو کمپین با نام «نه به بازگشت دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳» و «عدم بازگشت دروس عمومی به کنکور ۱۴۰۳» دلایلشان را برای رد مصوبه مجلس ذکر کرده‌اند.

اولین‌بار در سال ۱۳۸۶ حذف کنکور به دلیل آثار مخرب روحی و روانی بر دانش‌آموزان مطرح شد و قرار بر این شد که تا سال ۱۳۹۰ کنکور حذف شود و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و … جایگزین کنکور شود. اما این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

نخستین‌بار در سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در کنکور اعمال شد. طبق این تغییرات دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲ حذف شد. همچنین قرار شد کنکور در دو نوبت دی ماه و تیرماه برگزار شود و نتایج کنکور ۱۴۰۲ تا دو سال اعتبار داشته باشد تا داوطلبان بتوانند با آن نتایج در سال آینده نیز انتخاب رشته کنند.

نظر شما درباره تغییرات جدید کنکور چیست؟ در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫7 دیدگاه ها

  1. برنگرده خیلی بهتره اینجوری اونایی که دانش بالاتری دارند قبول می شوند نه کسی که دانش پایین تری داره ولی معارف و ادبیات روحفظه

  2. سلام من راضیم که درس ها عمومی برگرده تاثیر قطعی ب تاثیر مثبت بشه علت چیست؟؟ چون که زمانی امتحان نهایی جور تصحیح میشه که حق مناطق محروم گرفته میشه بهتره همون روال قبلی برگرده

  3. نه به بازگشت دروس عمومی به کنکور اینایی که میگن دروس عمومی به کنکور برگرده خودشون مافیا هستن اگه کسی واقعا کنکوری باشه میفهمه یک دانش آموز رشته تجربی چرا باید با ادبیات یا عربی یا دین و زندگی درصد بالا تو پزشکی قبول سه این دروس تو دانشگاه چه بدردش میخوره دانش آموزان مدرسه لقمان راضی به بازگشت دروس عمومی نیستن من به نمایندگی از یک مدرسه صحبت میکنم یک کنکوری هستم و درد کنکوری هارو می‌دونم که پدرانی کارگر دارن که نمیتونن پول اضافی به مافیای کنکور بدن اینا با تلاش خودشون قبول میشن نه پول پدراشون بچه های مدرسه لقمان نه به بازگشت دروس عمومی به کنکور

    0
    6
    1. بازگشت دروس عمومی به نفع داوطلبان می باشد شما دروس کنکور شامل چند محصول است که باید به سبد ریخته شود ودانش آموزی که معدل نداره واکثر داوطلبان هم همین ها هستند که معدل پایین دارند وسبد معدل خالیه، پس باید ازهمه دروس درسبد ریخته بشه تا جبران بشه ومناطق محروم که ازخیلی امکانات محرومند دروس عمومی باعث رتبه بهترانان خواهد شد پس مصوبه مجلس کامل است نه اینکه برای ترمیم معدل داوطلبان فقط یک با زمان داشته باشند واین اصلن به عدالت نزدیک نیست ازشورای محترم نگهبان عاجزانه تقاضای تایید این مصوبه مجلس شورای اسلامی را داریم.

      3
      2
  4. مزخرف ترین قانونی که تا حالا به عمرم شنیدم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور بود تاثیر قطعی معدل قبلا امتحانش رو پس داده بود من از مسئواین تعجب می کنم چیزی که قبلا نتیجه اش مشخص بوده و نتیجه خوبی نداشته چرا دوباره تکرارش می کنند. ببینید جوانها به اندازه کافی ناامید و بی انگیزه هستند همون کور سوی امیدی هم که دارند با این مصوبات رنگارنگ خرابش نکنید. همه داوطلبان کنکور که پزشکی و یا هر رشته خوب دیگه قبول نمیشن ولی با تاثیر مثبت معدل با این امید زندگی میکنند ولی وقتی تاثیر معدل قطعی میشه و دفعات ترمیم معدل هم فقط یک بار هست کسی که معدلش زیر ۱۹ هست با امید درس نمی خونه میگه من که فلان رشته قبول نمیشم بقیه رشته هام علاقه ندارم پس بهتر هست ترک تحصیل کنم تا اینکه برم دانشگاه و رشته ای که دوست ندارم رو بخونم. من فقط و فقط و فقط حرفم این هست امید رو به جامعه تزریق کنید و نگذارید دشمنان مان از این موضوع خوشحال شوند.

    9
    1
    1. اتفاقا هرکس با تاثیر معدل مخالفه پشت مافیای کنکوره ما که پشت کنکوری الان سه سال عمومی تست نزدیم یا دوازدهمی که امسال باید کنکور بده بیچاره میشه چون مافیای کنکور نتونسته کتاب عمومی و کلاس خصوصی عمومی پول در بیاره

      1
      7
    2. آفرین خیلی عالی وجامع مصوبه شورای محترم انقلاب فرهنگی ازعدالت بدور وفقط داوطلبان راناامید کردن افسرده وخیلی ها شاید با این مصوبه ترک تحصیل وحتی ازخودکشی حرف بزنن و مصوبه مجلس دلگرم کننده وامید واری دارد خواهشن داوطلبان را نا امید نکنین

دکمه بازگشت به بالا