اخبار روزاخبار مهم و فوری

خورشید گرفتگی امروز شنبه چه ساعتی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره خورشید گرفتگی امروز شنبه 22 مهر 1402 چه ساعتی است؟ زمان دقیق کسوف امروز شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ از چه ساعتی شروع می شود؟ در ایران قابل رویت است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا خورشید گرفتگی امروز در ایران قابل دیدن است؟

خورشید گرفتگی امروز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ از نوع یک گرفتگی حلقوی خواهد بود، اما آیا می‌توان فردا این کسوف را در آسمان ایران رصد کرد؟

 روز شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ (14 اکتبر 2023) یک خورشید گرفتگی حلقوی رخ خواهد داد. با توجه به اینکه در این پدیده کره ماه بخش از خورشید را می‌پوشاند، یک حلق آتش در اطراف خورشید شکل خواهد گرفت و به همین دلیل به آن خورشید گرفتگی حلقوی می‌گویند. در ادامه با جزئیات این پدیده آشنا خواهیم شد.

رصد خورشیدگرفتگی حلقوی در ایران

افرادی که در مسیر این حلقه ۲۰۰ کیلومتری باشند، می‌توانند پدیده حلقه آتش را مشاهده کنند که به طورکلی در مجموع این پدیده در ۱۰ کشور قابل مشاهده خواهد بود. البته افرادی که در نزدیکی یا خارج از این مسیر حضور دارند نیز یک کسوف جزئی را مشاهده خواهند کرد. این پدیده در آسمان آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی قابل رصد خواهد بود.

محققان اعلام کردند این کسوف حلقوی یک پیش‌درآمد از خورشید گرفتگی کاملی است که در تاریخ 8 آوریل 2024 (۲۰ فروردین ۱۴۰۳) رخ خواهد داد. کسوف امکانی را برای دانشمندان حوزه اتمسفر و هلیوسفر به وجود می‌آورد تا بتوانند جو بیرونی خورشید که در دقایقی به شکل کامل توسط ماه پوشانده می‌شود را مشاهده کنند.

 اکتبرسرخ

 این ماه اکتبر، از نظر وقایع نجومی، ماه خاصی است؛در ۱۴ اکتبر در آمریکا شاهد «خورشید گرفتگی حلقوی» (Annular Eclipse) خواهیم بود؛ و در ۲۹ اکتبر در آسیا و اروپا ماه‌گرفتگی خواهیم داشت.
دلیل دیگری که باعث توجه به خورشیدگرفتگی حلقوی آتی شده، نحوه نوشتن نام کمپانی سازنده فیلم«I Pet Goat 2»  است؛ که تلویحاً توجه مخاطبین را به این واقعه جلب می‌کند.
اخیراً مالک این فیلم آن را از یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها حذف کرده؛ که نشان می‌دهد «هر هشداری که باید می‌دادند، داده‌اند؛ و حالا موقع عمل آنها است».
این خورشیدگرفتگی در ساعت ۱۲ ظهر در تگزاس پایان می‌یابد؛ و درفیلم مذکور هم این ساعت را نشان داده‌اند!
جمعه سیزدهم خورشیدگرفتگی موسوم به حلقه آتش که مستقیماً از چندین منطقه کلیدی از جمله سایت آزمایش هسته ای ترینیتی عبور میکند!!
در I Pet Goat II، بمب‌ افکن‌ها بر فراز یک مسجد پرواز می‌کنند و آن را بمباران می‌کنند، همانطور که این نوشته را می‌بینیم: Markets Plunge War Coverage،
و هم چنین درنامه آلبرت پایک پیشگوی رده بالای فراماسونری در مورد 3 جنگ جهانی،جنگ جهانی سوم در خاورمیانه آغاز خواهد شد!!

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا