اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

علت ریزش بورس دیروز شنبه 6 آبان چه بود؟

امروز شنبه 6 آبان 1402 دوباره بورس اوضاع خوبی را سپری نکرد و اکثرا سهام در بازار سرمایه منفی شده اند. در ادامه به علت ریزش بورس امروز شنبه ششم آبان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

علت اصلی و دلیل دقیق ریزش بورس امروز شنبه 6 آبان 1402 چه بود؟

به علت شروع تهاجم زمینی رژیم اشغالگر قدس به مناطق فلسطین نشین امروز بورس 6 آبان 1402 ریزش کرده است.

تعدیل نرخ بهره بین بانکی، اعلام سریعتر نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، تعیین تکلیف حذف قیمت‌گذاری دستوری، سرعت بخشیدن به تجدید ارزیابی دارایی و… میتوانند به آرام شدن بورس کمک کنند.

به گزارش باغستان نیوز، بازار سهام ایران مدت‌هاست که وضعیت خوبی ندارد.شرایط به نحوی پیش رفته است که بورس تهران متاثر از اخبار داخلی و خارجی هر بار فرار و فرود‌های مختلفی را به خود می‌بیند. اکثر سهامداران نگران از دست سرمایه‌های خود هستند و برای آنکه ضرر نکنند چشمشان به نظرات کارشناسان قدر بورسی است.

  علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار روز گذشته به نظر اتفاق خاصی را در خود دیده بود که فعالان و کارشناسان بی‌خبر از آن بودند. ریزش در این حجم غیرقابل‌ پیش‌بینی بود، گمانه‌زنی‌ها اما بر اساس گزارشات بد خودرویی‌ها که کل بازار را متأثر کرد البته که همواره گزارش‌ها بد بودند و گزارش‌های اینچنینی موضوعی طبیعی برای صنعت خودرو است. بازار در شرایط فعلی چیزی برای ازدست‌دادن ندارد، اینکه این ریزش فرصت خرید ایجاد کرده است باید گفت که هر کف را پایین‌تر از آن هم دیده بودیم. بورس به نقاط خوبی رسیده؛ اما اینکه چه آینده پیشروی بازار است کسی مطلع نیست، شاید هم موضوعات سیاسی است.

شاخص کل با کاهش ۳۶ هزار واحدی تا ساعت ۱۰ و نیم، معاملات به یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحد رسید.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44634

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا