اخبار روزاخبار مهم و فوری

ساعت دقیق طرح ترافیک تهران امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره ساعت دقیق طرح ترافیک تهران امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

ساعت دقیق اجرای طرح ترافیک تهران امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲

ورود به طرح ترافیک امروز دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ (شش غروب ) ممنوع بوده و این طرح به همراه طرح آلودگی هوا در محدوده همیشگی اجرا می شوند.

به گزارش باغستان نیوز، در خصوص ساعت طرح زوج و فرد امروز یا همان طرح آلودگی هوا بنابر استعلام گرفته شده از پلیس راهور و با توجه به وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران که اکنون در شرایط قابل قبول ( 78 ) قرار دارد، به اطلاع می رساند، طرح آلودگی هوا امروز از ساعت ۰۶:۳۰ تا ساعت ۱۸:۰۰ اجرا شده و تردد در محدوده این طرح بدون توجه به زوج و فرد بودن پلاک، به مدت بیست روز در هر فصل، برای تمامی خودروها آزاد است.

امکان یک‌بار خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت ۱۴:۳۰ که تا پیش از این وجود داشت لغو شده است.

طبق اعلام پلیس راهور در روزهای پنجشنبه فقط طرح کنترل آلودگی هوا ( زوج یا فرد سابق) از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در تهران اجرا شده و طرح ترافیک اصلی پنجشنبه ها اجرا نمیشود.

نقشه طرح ترافیک تهران
نقشه طرح ترافیک تهران

نرخ پایه عوارض سال 1402 مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در چه ساعاتی اجرا می گردد؟

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح الی 18:00 اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان می باشد. ضمنا اعلام می گردد در روز پنجشنبه ها تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می شود.

آیا ابعاد و مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا با محدوده زوج یا فرد سابق متفاوت است؟

خیر، ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است.

مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ،

از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،

از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و

از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44700

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا