اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا خبر مبنی بر آماده باش و دستور به نهادهای امنیتی و نظامی صحت دارد؟

دارابی مشاور وزیر کشور، خبر کانال “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” مبنی بر دستور به نهادهای امنیتی و نظامی برای پاسخ به جنایت کرمان را تکذیب کرد.

وحیدی: اوضاع در کرمان تحت کنترل است

وزیر کشور گفت: هم‌اکنون اوضاع در شهر کرمان تحت کنترل نیروهای انتظامی و امنیتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور درباره حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، طی سخنانی تصریح کرد: با شهادت مظلومانه جمعی از مردم‌مان که به‌دست سرسپردگان به استکبار جهانی در کرمان به شهادت رسیدند را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اسلامی و بازماندگان این عزیزان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: ساعت 15 اولین انفجار رخ داده و وقتی سایر مردم و زائرین به کمک مصدومین آمدند، انفجار دوم حدود ساعت 15:20 رخ می‌دهد و عمده‌ی شهدا و مجروحین در انفجار دوم دچار حادثه شده‌اند.

وزیر کشور گفت: با حضور امدادگران، هلال احمر و اورژانس مجروحین و پیکر شهدا به بیمارستان منتقل شدند. هم‌اکنون اوضاع در شهر کرمان عادی است و شهر در کنترل نیروهای انتظامی و امنیتی است و آرامش در شهر برقرار است.

وحیدی خاطر نشان کرد: البته تعداد شهدا بالغ بر 100 نفر است و مجروحین در بیمارستان‌ها مورد مداوا هستند.

وی گفت: این توطئه‌ی جدید و کاری که امروز اتفاق افتاد، در ادامه‌ی توطئه‌هایی است که مدت‌ها به‌دنبال آن بودند و قصد داشتند در مراسمات مختلف مختلف این اقدامات را رقم بزنند که با هوشیاری و قدرت نیورهای اطلاعاتی و امنیتی مورد هدف قرار گرفته و جمعی از آنان دستگیر و کشته شدند. پاسخ کوبنده دستگاه‌های امنیتی، نظامی و امنیتی در کوتاه‌ترین مدت دنبال آنان خواهد بود و این عمل بزدلانه و جنایت کور علیه کسانی بود که عشق‌شان این بود که اسطوری مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی بدارند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: آن‌ها سیلی‌ای که از محور مقاومت دریافت کردند را نمی‌پسندند و کودکان و زنانی که گناهی جز عشق به بهترین مجاهدشان بود را به شهادت رساندند.

وحیدی اظهار داشت: همه‌چیز در کنترل است و مردم نگرانی نداشته باشند؛ نیروهای ما هوشیارند و سیلی محکمی به کسانی که چنین جنایات را مرتکب شدند، می‌زنند و مسیر طوفنده مردم عزیز ما هم‌چنان پر رهرو هست. آن‌ها اشتباه فکر می‌کنند که می‌توانند با این کارهای بزدلانه عزم ملت ما تضعیف کنند.

وی گفت: ملت ما هوشیار و بیدار است و حرکت انقلاب به جلو پیش می‌رود. کارها در کنترل است و دستگاه‌های امدادرسان مشغول خدمت‌رسانی هستند و نگرانی وجود ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص نوع این انفجار تصریح کرد: این مسئله در حال بررسی است و اطلاعاتی در دست داریم ولی بهتر است بعد از قطعیت به اطلاع مردم برسانیم.

وحیدی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و دشمن در این زمینه تلاش می‌کند عملیات روانی انجام دهد؛ اخبار از طریق مقامات مسئول به اطلاع مردم خواهد رسید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=50909

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا