اخبار روزاخبار مهم و فوری

اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه

برخی از مردم گلایه مند هستند که چرا اعتبار کالابرگ به آن ها تعلق نگرفته است و سوالشان این است که اعتراض به واریز نشدن کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه چگونه است؟

نحوه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ چگونه است؟

برای اینکه به شما اعتبار کالابرگ 220 هزار تومانی تعلق بگیرد باید جز دهک های اول تا هفتم باشید و اگر در این دهک ها نیستید باید طبق مراحل زیر اعتراض نمایید:

برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنید. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد.

همچنین در سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir افراد می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

اما برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید چه کارهایی را انجام داد؟ طبق آنچه مسئولان این حوزه اعلام کرده اند، برای این امر باید مراحل زیر را انجام داد:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه حمایت»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

  نحوه استفاده از کالابرگ برای فروشگاه‌های سطح شهر

در خصوص پاسخ به اعتراض شهروندان به برخی فروشگاه‌ها نیز یکی از عوامل می‌گوید فروشندگان کاره ای نیستند، برنامه‌ایی که برای توزیع کالا برگ در نظر گرفته شده به 2 صورت عمل می‌کند:

1_ در حالت اول که در فروشگاه‌های بزرگ مثل افق کوروش و جانبو کوثر و رفاه در حال استفاده است، فروشنده کل مبلغ خرید را از بن کالا برگ کم می‌کنند و نیازی به دریافت وجه بیشتر از خریدار نیست.

2_ در حالت دوم که در فروشگاه خصوصی سطح شهر در حال استفاده است، فروشنده باید بخشی از مبلغ خرید را از خریدار بگیرد و الباقی‌اش از بن کالا برگ کسر می شود، متاسفانه این حالت دوم را در صداوسیما اعلام نکردند و فقط اشاره شد که برای کالا برگ اقدام کنید!

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=55097

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا