اقتصادی

تحلیل سهام درباره نمادهای بانکی هفته اول اسفند 1402

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز نگاهی داریم به وضعیت نمادهای بانکی در بورس ایران که در هفته اول اسفند 1402 معامله شد. این تحلیل بر مبنای گزارش هفتگی آریا سهم می باشد.

گزارش هفتگی درباره وضعیت نمادهای بانکی در هفته اول اسفند ۱۴۰۲

🔸بانک ملت: نزدیکترین حمایت بانک ملت در بالای 212 تومان قرار دارد ولی با شتابی که در این روزها افت دارد احتمال از دست رفتن این سطح هم وجود دارد. در سناریوی بدبینانه احتمال افت تا اطراف کف 200 تومان هم وجود دارد و در بدترین سناریو تا اطراف 185 تومان هم افت محتمل است و از این رو برای ورود به این سهم هیچ نکته مثبتی فعلا دیده نمی‌شود ولی این شرایط اصلاحی فرصتی بسیار مناسب برای ورود کم ریسک است. از این رو از آنجایی که این شرایط منفی از جنس اصلاح میان مدتی محسوب می‌شود با اتمام این شرایط، باید منتظر بود تا تاییدهایی قوی در هفته‌های بعد رخ دهد و با مشاهده این نشانه‌ها می‌توان برای خرید مجدد اقدام کرد.

تحلیل سهام درباره نمادهای بانکی هفته اول اسفند 1402
تحلیل سهام درباره نمادهای بانکی هفته اول اسفند 1402

🔹بانک صادرات: صادرات در این هفته شرایطی خنثی داشت و چون نشانه مثبتی هم مشاهده نمی‌شود می‌توان انتظار داشت که در هفته‌های بعد هم شرایط اصلاحی در این سهم ادامه یابد. شاید در این شرایط کف 158 تومان را هم از دست بدهد.

🔸بانک تجارت: در انتهای هفته در شرایطی مثبت باز شد ولی علی‌رغم واکنش مثبت هنوز هم از نشانه مثبتی برخوردار نیست و این واکنش می‌تواند موقت باشد.

🔹بانک پارسیان: با این که پارسیان در منطقه حمایتی در بالای سطح 155 معامله می‌شود و واکنش مثبت هم در این هفته نشان داده است ولی تاییدی قوی برای آغاز روند مثبت هنوز هم ندارد و به گواه‌های بیشتری نیاز است.

🔸بانک اقتصاد نوین: در این هفته باز شد و به نظر می‌رسد که شرایط منفی در کوتاه‌مدت همچنان ادامه یابد. خصوصا اگر زیر 300 تومان دوباره تثبیت شود ممکن است که کف 277 تومان را هم از دست بدهد.

🔹بانک کارآفرین: شرایط مثبتی را در این هفته تجربه کرد و از مقاومت نزدیکش در محدوده 228 تومان عبور کرد ولی هنوز هم مقاومت مهم‌تری در منطقه 250 تومان وجود دارد که باید شکسته شود تا نشانه‌ای مثبت در میان مدت رخ دهد.

🔸 بانک سامان: چندی پیش تا زیر سطح 187 تومان اصلاح کرد و بعد از این که شرایط مثبت شد تا 220 تومان هم رشد کرد حالا دوباره وارد فاز اصلاحی شده است و انتظار می‌رود که این بار هم به محدوده 187تومان نزدیک شود و با احتمال بالا از اطراف همین سطح موج مثبت جدیدی را شروع کند. از این رو اگر در اطراف این منطقه گواه مثبتی نشان دهد می‌توان برای خرید مجدد این سهم اقدام کرد و تصور بر اینست که روند مثبت این سهم به گونه‌ای است که می‌تواند در میان‌مدت و یا بلندمدت هم ادامه یابد و حداقل به محدوده 240 تومان هم برسد.

🔹بانک سینا: با این که بانک سینا هنوز هم می‌تواند از روی سطح حمایتی 315 تومان به سمت بالا برگردد ولی فعلا تاییدی در این هفته‌ها نشان نداده است.

🔸بانک گردشگری همچنان از شرایطی منفی برخوردار است و کند شدن ریزش در این هفته‌ها هنوز با تاییدی قوی برای برگشت همراه نبوده است و همچنان می‌توان انتظار افت آرام و یا درجا زدن قیمت این سهم را داشت.

🔹بانک شهر در این ماه‌ها شرایطی خنثی در بالای سطح 1200تومان داشته است و به نظر می‌رسد که به سمت پایین شکسته شود و در هفته‌های بعد هم شرایطی نزولی داشته باشد و این کف را هم از دست بدهد.

🔻جمعه 4 اسفند 1402

منبع: 📌گزارش هفتگی آریا سهم

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=55689

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا