اخبار روزاخبار مهم و فوری

تاریخ دقیق روز مهندس در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

خوشبختانه در تقویم ملی کشورمان نیز همانند تقویم جهانی روزی به نام روز مهندس ثبت شده است که در این مطلب « تاریخ دقیق روز مهندس در تقویم سال ۱۴۰۲ » را بررسی خواهیم کرد، با ما همراه شوید:

تاریخ دقیق روز مهندس در تقویم سال ۱۴۰۲

تاریخ روز مهندس در تقویم شمسی برابر است با :

روز شنبه ۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲

تاریخ روز مهندس در تقویم قمری برابر است با :

۱۴ ماه شعبان سال ۱۴۴۵

تاریخ روز مهندس در تقویم میلادی برابر است با :

۲۴ ماه فوریه سال ۲۰۲۴

روز پنجم اسفند ماه مصادف است با تولد ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین (زاده ۵ اسفند ۵۷۹ ق در توس – درگذشته۱۱ تیر ۶۵۳ ق در بغداد) فیلسوف، متکلم، فقیه، دانشمند، ریاضیدان و منجم ایرانی سده هفتم و روزمهندسی است.
خواجه نصیرالدین طوسی یکی از سرشناس‌ترین شخصیت‌های تاریخ جریان‌های فکری اسلامی ا‌ست. علوم دینی و عقلی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت طبیعی را نزد دایی‌اش آموخت. تحصیلاتش را در نیشابور به اتمام رساند و در آنجا به عنوان دانشمندی برجسته آوازه یافت

محمد بن حسن جهرودی طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین طوسی متولد مشهد یکی از برترین دانشمندان در علم ریاضی و نجوم می باشد که در دوره ایلخانان می زیسته .

او همراه با جمعی از ریاضیدانان وقت آن زمان شروع به احداث رصدخانه مراغه پرداخت ، خواجه نصیر ۱۹۰ کتاب و رساله علمی را به تالیف درآورده است که کتاب اخلاق ناصری از معروفترین اثر ایشان می باشد . ۵ اسفند سال ۵۷۹ روز تولد خواجه نصیر طوسی است از این رو روز تولد ایشان را روز بزرگداشت این دانشمند و ریاضیدان و روزمهندسی نامیده اند.

با عرض تبریک به همه مهندسان گذشته، حال و آینده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا