اخبار روزاخبار مهم و فوری

تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در مطلبی از سایت باغستان نیوز قصد داریم از روز درختکاری و تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲ شمسی بگوییم ، پس با ما همراه شوید :

تاریخ دقیق روز درختکاری در تقویم سال ۱۴۰۲

تاریخ روز درختکاری در تقویم شمسی برابر است با:

سه شنبه روز ۱۵ ماه اسفند سال ۱۴۰۲

تاریخ روز درختکاری در تقویم قمری برابر است با:

روز ۲۴ ماه شعبان سال ۱۴۴۵

تاریخ روز درختکاری در تقویم میلادی برابر است با:

روز ۵ ماه مارس سال ۲۰۲۴

درختکـاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

در کشور ما روز درخت‌کاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرید.

در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درخت‌کاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند. حضرت علی علیه السلام در مدینه باغ های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=57388

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا