اخبار روزاخبار مهم و فوری

پیش بینی بورس امروز یکشنبه 20 اسفند 1402

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس فردا یکشنبه 20 اسفند 1402 از تجارت نیوز مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 20 اسفند

سبقت عرضه‌ها از حجم تقاضا در بازار روز آغازین هفته مشهود بود. 212 نماد بورسی (60 درصد بازار) در سوی منفی دامنه نوسان خود ایستادند. متوقف شدن فرابورس یکی از دلایل اثر گذار بر کم رمقی و پایین بودن ارزش معاملات بازار شنبه بود.

پس از رالی صعودی کوتاه گروه خودرو که به واسطه آن‌ها کلیت بازار روزهای مثبتی را در هفته پیش تجربه کرد، نمادهای این گروه در فاز استراحت قرار گرفته‌اند. نتیجه جلسه سران قوا در رابطه با معافیت مالیاتی خودروسازان در راستای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، تعیین‌کننده‌ترین پارامتر برای حدس سرنوشت نمادهای این گروه است.

کارشناسان معتقدند با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اعلام نرخ تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، گروه بانکی احتمالا جزو گروه‌هایی باشند که در روزهای مثبت مورد اقبال خریداران قرار گیرند. نمادهای بانکی همچون وبملت، وتجارت و وبصادر به واسطه دارایی ارزی بالا، می‌توانند لیدر این صنعت باشند.

فارغ از روز کم‌رمق بازار سهام در آغاز هفته، کارشناسان معتقدند بازار پتانسیل رشد تا کانال بعدی را دارد. در حال حاضر شاخص کل در کانال دو میلیون تا دو میلیون و 200 هزار واحدی در نوسان است و به نظر می‌رسد پتانسیل لازم برای ورود به کانال پیشین خود یعنی بازه دو میلیون و 200 هزار تا دو میلیون و 500 هزار واحدی را داراست.

با این وجود اما برای شکست سطح دو میلیون و 500 هزار واحدی ملزوماتی وجود دارد که فعلا برآورده نشده است و نگاه فعالان به سوی اتفاقات و تغییر پارامترها در سال 1403 است.

منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا