اخبار روزاخبار مهم و فوری

مدارس ابتدایی در اسفند ۱۴۰۲ کی تعطیل میشه؟

برای بسیاری از دانش آموزان و والدین این سوال مطرح شده است که مدارس ابتدایی و دبستان دوره اول و دوم در اسفند ۱۴۰۲ کی تعطیل میشه؟

مدارس ابتدایی و دبستان در اسفند ۱۴۰۲ کی تعطیل میشه؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت مدارس تا ۲۸ اسفند ادامه دارد، گفت: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در کشور ۹۸ درصد است.

به گزارش باغستان نیوز، حمید طریفی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مدارس کشور تا بیست‌وهشتم اسفند به فعالیت خود ادامه می‌دهد و معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند؛ سال جاری مانند سال‌های گذشته پیک نوروزی نداریم و هیچ تکلیفی به صورت یکسان از ستاد به مدارس ابلاغ نمی‌شود و مدارس می‌توانند به جای تکالیف نوشتاری، تکالیف مهارتی را جایگزین کنند.

وی با بیان اینکه معاونت ابتدایی را نظام آموزش ابتدایی می‌بینیم که مأموریت آن ارتقای نظام علم و فناوری در کشور است، افزود: جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم و برنامه تحولی اساسی را با همکاری سایر معاونت‌ها دنبال خواهیم کرد؛ نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر و ذی‌نفعان را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از جمله موضوعاتی است که دستگاه‌های دیگر برای رفع آن باید همکاری کنند، تصریح کرد: سه حوزه به عنوان موضوع فعالیت تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است و مدارس و معلمان می‌توانند به جای تکالیف نوشتاری از این فعالیت‌ها استفاده کنند.

زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳ چه روزی است؟

طریفی گفت: فرصت‌های متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که ذیل آن، هم‌راستا با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان می‌توانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند، ممکن است دانش‌آموزان در مراسم‌های ماه رمضان شرکت کنند یا فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند که خود به عنوان فعالیت مهارتی به شمار می‌رود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=57840

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا