اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا امروز چهارشنبه 1 فروردین 1403 تعطیل است؟ | علت تعطیلی اول فروردین چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا امروز چهارشنبه 1 فروردین 1403 تعطیل رسمی است؟ علت تعطیلی اول فروردین ماه مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا امروز چهارشنبه 1 فروردین 1403 تعطیل رسمی است؟

روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ به مناسبت جشن نوروز و سال نو در تقویم ایران به عنوان تعطیل رسمی می باشد.

نوروز، آغازی نو و سرشار از امید

نوروز، جشنی باستانی و کهن است که قدمتی چند هزار ساله دارد و از دیرباز در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان جایگاهی ویژه داشته است. این جشن، آغازی نو برای سال جدید شمسی محسوب می‌شود و با فرا رسیدن آن، طبیعت جان دوباره می‌گیرد و زمین و زمان رنگ و بوی تازگی به خود می‌گیرند.

خانه تکانی، رسم دیرینه نوروز

یکی از سنت‌های دیرینه نوروز، خانه تکانی است. کپی از سایت باغستان نیوز مردم در آستانه سال جدید، خانه‌های خود را تمیز و مرتب می‌کنند تا با استقبال از سال نو، پاکیزگی و نظم را به زندگی خود هدیه دهند.

سفره هفت سین، نمادی از برکت و شادکامی

سفره هفت سین، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آئین نوروز است. این سفره که با هفت سین چیده می‌شود، نمادی از برکت، شادکامی، سلامتی و آرزوهای نیک برای سال جدید است.

دید و بازدید، تجدید دیدار با عزیزان

دید و بازدید، از دیگر رسوم دیرینه نوروز است. در این ایام، مردم با حضور در منزل اقوام و دوستان، سال نو را به یکدیگر تبریک می‌گویند و از دیدار همدیگر خوشحال می‌شوند.

عیدی، هدیه‌ای برای کودکان

عیدی دادن، از سنت‌های جذاب نوروز است که بیشتر برای کودکان انجام می‌شود. بزرگان در این ایام، به کودکان عیدی می‌دهند تا آنها را شاد و خوشحال کنند.

نوروز، فرصتی برای سفر و تفریح

بسیاری از مردم در ایام نوروز به سفر و تفریح می‌روند و از تعطیلات سال نو برای گشت و گذار و دیدن مکان‌های دیدنی استفاده می‌کنند.

نوروز، جشنی جهانی

نوروز فقط به ایران محدود نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز جشن گرفته می‌شود. از جمله این کشورها می‌توان به افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، کردستان عراق و ترکیه اشاره کرد.

نوروز، نماد صلح و دوستی

نوروز، جشنی صلح‌آمیز و سرشار از امید است. این جشن، فرصتی برای کنار گذاشتن اختلافات و کینه‌ها و آغازی نو برای روابط دوستانه و صلح‌آمیز است.

نوروز، میراثی جهانی

نوروز در سال 2010 به عنوان میراثی جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید. این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این جشن در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان دارد.

نوروز، فرصتی برای خودشناسی و دگرگونی

نوروز، فقط یک جشن باستانی نیست، بلکه فرصتی برای خودشناسی و دگرگونی است. در این ایام می‌توانیم با تأمل در گذشته و حال، برای آینده خود برنامه‌ریزی کنیم و زندگی خود را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کنیم.

نوروز، جشنی شاد و خاطره‌انگیز

نوروز، جشنی شاد و خاطره‌انگیز است که برای بسیاری از مردم، یادآور خاطرات دوران کودکی و لحظات خوشی است که در کنار خانواده و دوستان سپری کرده‌اند.

نوروز، فرصتی برای شکرگزاری

نوروز، فرصتی برای شکرگزاری از خداوند متعال برای نعمت‌های بی‌شمار او است. در این ایام می‌توانیم با شکرگزاری از خداوند، برای سلامتی، شادکامی و موفقیت خود و دیگران دعا کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا