اخبار روزاخبار مهم و فوری

برنامه های شب قدر حرم امام رضا (ع) در سال ۱۴۰۳

برنامه های شب قدر حرم امام رضا (ع) در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

برنامه های شب قدر حرم امام رضا (ع) ماه مبارک رمضان امسال

مراسم شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) ساعت ۲۰ در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر جمعه ۱۰ فروردین ماه با قرائت آیات قرآن توسط کبیر قلندرزاده قاری حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و این با قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی برادران و مهدی سروری ادامه دارد.

سخنرانی  آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و مرثیه سرایی امیر عارف از دیگر برنامه‌های شب قدر نوزدهم است.

در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاسم مقدمی، دعای جوشن‌کبیر و مرثیه‌سرایی توسط حاج محمود کریمی قرائت خواهد شد و در ادامه ضمن بهره‌مندی زائران و مجاوران از بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، مراسم قرآن به سَر نیز اجرا می‌شود.

 ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت از بخش‌های آغازین مراسم شب ۲۳ ماه رمضان است و جواد پناهی، رضا گلشاهی و جواد سلیمانی از قاریان این مراسم هستند.

دعای روح بخش جوشن کبیر با نوای سید مصطفی الموسوی قرائت می‌شود و مرثیه‌سرایی و عزاداری از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، سخنرانی و مراسم قرآن به سَر شب ۲۳ ماه مبارک رمضان را حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و جعفر ملائکه بر عهده دارند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=59450

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا