اخبار روزاخبار مهم و فوری

روز قدس ۱۴۰۳ امسال چه روزی است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره روز قدس امسال ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ چه روزی است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

امسال ۱۴۰۳ روز قدس چه روزی برگزار می شود؟

روز قدس سال ۱۴۰۳  روز جمعه 17 فروردین مصادف با روز 25 ماه مبارک رمضان است.

روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین روز جمعه در ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

 آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در پیامی به مناسبت روز قدس:
همه علمای اسلام، از جمیع مذاهب اسلامی در دفاع از مظلومان و فشار همه‌جانبه بر اسرائیل فریاد برآورند

◻️سکوت و کم‌کاری نهادها و کشورهای مدعی حقوق بشر خود گویای بی اعتنایی مدعیان حقوق بشر به انسان و کرامت اوست.

◻️ اینجانب بر همه علمای اسلام، از جمیع مذاهب اسلامی لازم می دانم تا در دفاع از مظلومان فریاد برآورند و با وحدت کلمه دیگر دولتهای عالم را به فشارهای همه جانبه بر رژیم صهیونیستی وادار کنند.

◻️ ضمن دعوت همه مردم شریف ایران و مسلمانان جهان به شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس، شفای عاجل مجروحان، مغفرت و رضوان شهدا و رهایی همه مظلومان به ویژه مردم ستمدیدۀ غزه را از درگاه خداوند متعال مسألت نموده، امیدوارم خداوند در این ماه مبارک به همۀ مسلمانان عزت و نصرت عطا فرماید.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=60215

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا