اخبار روزاخبار مهم و فوری

خورشیدگرفتگی امروز دوشنبه در ایران چه ساعتی است؟

تنها یک خورشیدگرفتگی در این ماه، فروردین ۱۴۰۳ رخ خواهد داد که یک خورشیدگرفتگی کامل خواهد بود. این اتفاق در 8 آوریل 2024 رخ می‌دهد و در بخش‌هایی از آمریکای شمالی قابل مشاهده خواهد بود. مسیر کلیت، که جایی است که ماه خورشید را به طور کامل می‌پوشاند، از مکزیک شروع می‌شود، از ایالات متحده عبور می‌کند و در کانادا به پایان می‌رسد.

خورشید گرفتگی فروردین ۱۴۰۳ امروز دوشنبه در ایران قابل رویت نمی باشد

این خورشیدگرفتگی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی (‎۲۰ فروردین ۱۴۰۳ خورشیدی) روی خواهد داد که زمان اوج آن، ساعت ۱۸:۱۸:۲۹ به‌وقت ساعت هماهنگ جهانی است. مدت زمان و طول این خورشید گرفتگی ۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه خواهد بود.

این خورشید گرفتگی نخستین خورشید گرفتگی کامل بعد از خورشیدگرفتگی ۲۶ فوریه ۱۹۷۹ خواهد بود که در استان‌های کانادا قابل مشاهده است.

این خورشید گرفتگی نخستین خورشید گرفتگی بعد از خورشیدگرفتگی ۱۱ ژوئیه ۱۹۹۱ در مکزیک  و همچنین نخستین خورشیدگرفتگی بعد از خورشیدگرفتگی ۲۱ اوت ۲۰۱۷ در ایالات متحده نیز خواهد بود.

خورشید گرفتگی آوریل ۲۰۲۴ تنها خورشیدگرفتگی کامل در قرن بیست و یکم خواهد بود که در سراسر مکزیک، ایالات متحده و کانادا قابل مشاهده خواهد بود. همچنین آخرین خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده در ایالات متحده تا ۲۳ اوت ۲۰۴۴ خواهد بود

خورشید گرفتگی در ساعت 5:18 صبح به وقت محلی در تگزاس آغاز می‌شود و در ساعت 9:17 صبح به وقت محلی در نیوفاوندلند به پایان می‌رسد. حداکثر کلیت، که زمانی است که ماه خورشید را در مرکز خود قرار می‌دهد، در ساعت 8:27 صبح به وقت محلی در نزدیکی دالاس، تگزاس رخ خواهد داد.

در اینجا برخی از شهرهایی که خورشید گرفتگی کامل را در آنها می‌توان مشاهده کرد، آورده شده است:

* تگزاس: دالاس، سن آنتونیو، اوستین
* اوکلاهما: اوکلاهما سیتی، تالسا
* آرکانزاس: لیتل راک
* میسوری: کانزاس سیتی، سنت لوئیس
* ایلینوی: شیکاگو
* ایندیانا: ایندیاناپولیس
* اوهایو: کلمبوس، کلیولند
* پنسیلوانیا: پیتسبورگ
* نیویورک: بوفالو
* کارولینای شمالی: شارلوت، رالی
* کارولینای جنوبی: کلمبیا، چارلستون
* جورجیا: آتلانتا
* تنسی: نشویل
* کنتاکی: لوئیزویل
* میشیگان: دیترویت
* انتاریو: تورنتو، اتاوا

توجه به این نکته مهم است که به طور مستقیم به خورشید، حتی در هنگام خورشیدگرفتگی کامل، نگاه نکنید. این می تواند به چشمان شما آسیب جدی برساند. برای مشاهده خورشیدگرفتگی باید از عینک های مخصوص خورشید گرفتگی یا یک پروژکتور ایمن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا