اخبار روزاخبار مهم و فوری

ساسان احمدی پرستار 32 ساله‌ کرمانشاهی که بود؟ + علت خودکشی

ساسان احمدی، پرستار 32 ساله‌ بیمارستان “خمینی” کرمانشاه به دلیل عدم تمدید قراردادش با خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان داد.

ساسان احمدی
ساسان احمدی

🔹قرارداد این پرستار از دی‌ ماه سال گذشته دیگر تمدید نشد و در نهایت پس از دو ماه تحمل افسردگی شدید به دلیل فشارهای روانی اقدام به خودکشی کرد.

🔹ساسان احمدی، در اوج پاندمی کرونا مانند همکارانش به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشت، اما پاداشی جز تعدیل و عدم تمدید قرارداد دریافت نکرده بود.

🔹او در دوران پاندمی خودش نیز به دنبال مخاطرات شغلش به کرونا مبتلا شد، اما توانسته بود بر آن غلبه کند.

ماجرای خودکشی پرستار ۳۲ ساله کرمانشاهی

نامش «ساسان» بود و تا چند ماه پیش به عنوانِ پرستارِ طرحیِ بیمارستانِ امام خمینیِ کرمانشاه، در بخشِ مسمومیت، یعنی همان بخشی که با «خودکشی» در ارتباط است، کار می‌کرد.

او چند روز پیش، در همان بیمارستان و در یکی از تختهای همان بخش، جان سپرد. دوستان و همکارانش گفته‌اند که «ساسان بعد از عدم تمدیدِ قراردادش و به دلیلِ فشارهای روحی به زندگی خود پایان داده است.»

خودکشی البته علل مختلفی دارد و نمی‌توان با قاطعیت در موردِ علتِ خودکشیِ یک فرد صحبت کرد؛ اما به این بهانه‌ی بسیار تلخ، می‌توان گریزی به مشکلاتِ بسیارِ پرستاران، خاصه پرستاران طرحی زد و از مشکلاتِ آن‌ها نوشت.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، ضمنِ تائیدِ خبر خودکشیِ این جوان ۳۲ساله می‌گوید: ایشان یک پرستارِ طرحی بود و در ایام کرونا و تا همین اواخر هم طرحش تمدید شده بود اما از چند ماه پیش، دیگر قراردادِ این پرستار تمدید نشد و بعد از آن مدتی بیکار ماند و بعد هم متاسفانه به زندگیِ خود پایان داد.

شریفی مقدم می‌گوید: خودکشی موضوعی چندوجهی است و به عوامل درونی و بیرونی بستگی دارد، که ما با عوامل درونی کار نداریم، اما در موردِ عوامل بیرونی باید بگوییم که طبق برخی پژوهش‌ها آمار تمایل به خودکشی در ایام کرونا بالاتر رفته است. به طور مثال در ملایر پژوهشی در ایام کرونا صورت گرفت که طبق این پژوهش، بیش از ۲۷ درصد از پرستاران افکارِ خودکشی و بیش از ۹ درصد هم آمادگی برای خودکشی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا