اخبار روز

این استان ها از امشب برای سیل آماده باش بمانند | آذوقه، وسایل و امکانات را به همراه داشته باشید

با توجه به وقوع سیل در چند استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و یزد و بروز خسارات مالی و جانی اخبار حاکی از آماده‌باش نیروهای امداد و نجات و مدیریت بحران است. سیلاب در سیستان و بلوچستان تاکنون 3 کشته داشته و چند محور مواصلاتی در جنوب این استان مسدود شده است.

آماده باش ۱۱۴ اکیپ آبفا در استان یزد/هشدار پس‌زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب

به دنبال هشدارهای سطح قرمز و نارنجی هواشناسی کشور در استانهای جنوبی و مرکزی و لزوم آماده باش تیم‌های عملیاتی، ۱۱۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی در سطح استان آماده باش کامل قرار گرفت.

۲۵۰نیروی راهدار درحال بازگشایی راه‌های ارتباطی هرمزگان هستند

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و ورود موج بارشی جدید به تعدادی از استان ها از بامداد امروز در هرمزگان شاهد بارش باران بوده‌ایم که این باعث طغیان برخی از رودخانه‌ها، توقف رفت و آمد در بندر مسافربری شهید حقانی و قطع برق برخی از مناطق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: درپی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و وقوع سیلاب، ۷۲ اکیپ راهداری با ۲۵۰ نیروی راهداری و پشتیبانی در سطح محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اعلام شدت بارندگی در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس هماهنگی‌های لازم اندیشیده و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است.

قطع برق برخی از مناطق شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک

به دنبال بارش باران و تند باد، برق برخی از مناطق شهرستان های بندرعباس، قشم و بستک قطع شده است.
در این بارندگی برق مناطقی از بندرعباس از جمله گلشهر، اتوبوسرانی، خیابان مصطفی خمینی، بلوار دانشگاه، داماهی و بخشی از اسکله باهنر قطع شده است.
اکنون نیروهای امدادی در حال فعالیت بوده و برق این مناطق تا یک ساعت آینده وصل می‌شود.
تمام نیروهای عملیاتی در حالت آماده باش هستند و شهروندان در صورت قطعی برق و یا بروز حادثه موارد را از طریق شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.

دسترسی به روستاهای تنگ دالان و دشت جیحون را مسدود کرد

بخشدار کهورستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه های فصلی در بارندگی صبح امروز، سطح آب از روی آبنمای در مسیر ارتباطی به دو روستا بالا آمده و در حال حاضر امکان تردد از این مسیر فراهم نیست.
وی با اعلام این خبرافزود: پس از فروکش کردن آب و ایمن شدن مسیر، تردد از این جاده از سر گرفته می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اکنون محور جکدان به جاسک در محدوده رودخانه شریفی و محور گوهران به قلعه گنج در محدوده آبنمای گوهران مسدود است و تلاش برای بازگشایی این دو محور ادامه دارد.
به علت بارندگی، برق لاورمیستان بستک و غرب قشم نیز قطع شده است.
ماموران اتفاقات برق در حال رفع مشکل برق این مناطق هستند.

توقف رفت و آمد از بندر مسافربری شهید حقانی

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی، رفت و آمد از بندر مسافربری شهید حقانی در مسیرهای قشم ، هرمز و بالعکس از دقایقی پیش متوقف شده است.

 مسافران برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از اسکله بندر پهل به بندرلافت استفاده کنند.

با ورود و فعالیت سامانه بارشی به هرمزگان مردم در مناطق مختلف از جمله پارسیان، بندرلنگه، بشاگرد، حاجی آباد و بندرعباس از ساعات بامدادی امروز شاهد بارش باران بودند.

دریا امروز با وزش بادهای شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی مواج خواهد بود.

 بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲.۵ متر خواهد رسید.

به علت طغیان رودخانه شه بابک و دیگر رودخانه های فصلی در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد اکنون تردد به شهرستان های جاسک و میناب مسدود است.

این جاده‌ها به علت آبگرفتگی در محدوده آب نماهای مسیر ،بسته شده و تا فرو نشستن جریان آب بسته است.

تجهیز راهدارخانه‌های تعدادی از شهرستان‌های هرمزگان برای کمک به مسافران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: باتوجه به هشدار قرمز هواشناسی و آغاز بارش‌ها در سطح استان، راهدارخانه‌های شهرستان‌هایی که بارش زیادی دارند برای حمایت از مسافران تجهیز شده‌اند.

مسدود شدن چند محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی گُشت به سراوان را بست

مرگ ۳ نفر در حادثه سیلاب سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، ضمن تایید مرگ ۳ نفر به علت سیلاب گفت: فوت این سه نفر مربوط به سیلاب‌هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم.

۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند

۱۲۴ نیروی راهداری در قالب ۱۴ تیم در راه‌های شمال استان سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های سیل آسا و وقوع سیلاب مستقر شدند.

مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

پیرو هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان مدارس برخی شهرهای جنوب استان غیر حضوری شد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=61912

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا