اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

کارخانه متروکه سریال پایتخت 5 کجاست؟ + عکس

 مکانی که در سریال پایتخت 5 به عنوان کارخانه متروکه و جنگ زده سوریه نشان داده شد، سیلوی گندمی بود که به دلیل نزدیکی به کارخانه سیمان شهرری و آلودگی‌های ناشی از آن، چند سالی است که تعطیل و به مکان دیگری منتقل شده است.

یکی از نکات جالبی که در داستان پایتخت 5 با آن مواجه شدیم نبرد با داعش بود که لحظات دلهره آوری را برای مخاطبان تلویزیون رقم زد. محلی که بازیگران پایتخت 5 در آن به نبرد با داعش پرداختند کارخانه ای بود که مکان حقیقی آن شناسایی شد.

کارخانه متروکه سریال پایتخت 5
کارخانه متروکه سریال پایتخت 5

مکان حقیقی کارخانه متروکه سریال پایتخت 5 کجاست؟

مکانی که در سریال پایتخت به عنوان کارخانه جنگ زده سوریه نشان داده شد، سیلوی گندمی بود که بدلیل نزدیکی به کارخانه سیمان شهر ری و آلودگی های ناشی از آن، چند سالیست که تعطیل و به محل دیگری منتقل شده است.

در این میان، میر مصیب رحیم زاده، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری، با تاکید بر این که کارخانه سیمان شهر ری جزو بناهای واجد ارزش معرفی شده و پرونده ی ثبتی آن در دست تهیه است، به خبرنگار ایسنا گفته بود که «دست اندرکاران سریال هیچ اعلام، استعلام یا مجوزی از میراث فرهنگی برای انتخاب این مکان به عنوان لوکیشن نگرفتند».

او با بیان این که اکنون افرادی با عنوان هیات تسویه کارخانه سیمان ادعای مالکیت بر این کارخانه را دارند، ادامه می دهد:این هیات امنا موظف بودند از میراث فرهنگی مجوز بگیرند، اما این کار را انجام نداده اند.

متروکه سریال پایتخت 5 کجاست متروکه سریال پایتخت 5 متروکه سریال پایتخت

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=63278

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا