ورزشی

نتیجه بازی فوتسال ایران و ازبکستان امروز در نیمه نهایی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره خلاصه و نتیجه بازی فوتسال ایران و ازبکستان امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام ملت های آسیا 2024 مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل ازبکستان در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت.

خلاصه بازی ازبکستان 3 (5) – ایران 3 (6)

ضربات پنالتی دیدار ایران – ازبکستان

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد.

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید.

بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک  به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند.

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت.

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران در مقابل ازبکستان

مسعود محمدی | محمد حسین درخشانی | سالار آقاپور | مهدی کریمی | بهروز عظیمی

ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ازبکستان در مقابل ایران

ابوس المورودو | روپیف اختیور | خمرویف ایلخمجون | نیشونوف خسن الدین | تولکینوف البک

گل اول تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۴ (ایران 1 – 0 ازبکستان) ازبک‌ها از ترس، گل به خودی زدند؛ در حالی که سالار آقاپور با یک توپ‌ربایی در شرایط دو به تک با دروازه‌بان ازبکستان قرار گرفت و قصد پاس دادن به سعید احمدعباسی را داشت، بین راه بازیکن ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود ایران شود.

گل اول ازبکستان از ضربه ایستگاهی در دقیقه 7 (ایران 1 – 1 ازبکستان) جورائف بازیکن تیم ملی ازبکستان از روی ضربه ایستگاهی و در فاصله شانزده متری دروازه باقر محمدی را باز کرد و بازی به تساوی کشید.

گل دوم تیم ملی فوتسال ازبکستان در دقیقه ۱۸  (ایران 1 – 2 ازبکستان) درس تاکتیک ازبک‌ها به ایران بازیکنان تیم ملی فوتسال ازبکستان با یک حرکت تمرین شده و هجومی که به پای تیرک دوم دروازه تیم ملی ایران ختم شد، توسط زیانوف به گل دوم رسیدند.

 گل دوم به سود ایران و بازهم گل به خودی در دقیقه ۲۳ (ایران 2 – 2 ازبکستان) تیم ملی فوتسال ایران با ضربه مسلم اولاد قباد از روی اوت و با برخورد به سر زیانوف به گل دوم دست یافت. زیانوف که زننده گل دوم ازبک‌ها برابر ایران بود، حالا برای ایران نیز موفق به گلزنی شد.

گل سوم برای تیم ملی فوتسال ایران (ایران 3 – 2 ازبکستان) زوج مخوف سالار و بهروز؛ پاس فوق العاده سالار آقاپور به پای تیر و ضربه ساده و تمام کننده بهروز عظیمی، گل سوم ایران در دیدار با ازبکستان را به ارمغان آورد، تا شاگردان شمسایی بازی را سه بر دو پیش بیافتند.

گل سوم ازبکستان در دقیقه 36 (ایران 3 – 3 ازبکستان) حرکت انفجاری بازیکن ازبکستان و با کنار زدن مهدی کریمی در دوئلی تن به تن و با پاس دقیق به زیانوف، گل سوم ازبکستان را به همراه داشت.

تیم ملی ازبکستان پس از دریافت گل، حملات خود را تشدید کرده و سعی می‌کند با شوتزنی دروازه باقر محمدی را باز کنند

بولت زیر مجموعهسه گل از چهار گلی که باقر محمدی تا به اینجای مسابقات دریافت کرده، از بین پاهای او عبور کرده است

بولت زیر مجموعهتیم ملی ایران در جریان مسابقه مالکیت توپ را در اختیار داشته و سعی می‌کند راهی برای گلزنی به ازبکستان پیدا کند و در سوی مقابل تمرکز شاگردان لوپز روی دفاع منطقه‌ای بوده و در ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر شدند

بولت زیر مجموعهتیم ملی فوتسال ایران در شش جدال قبلی، 39 بار دروازه حریفش را به آتش کشیده و در نقطه مقابل، ازبک‌ها تنها 19 مرتبه موفق به گلزنی برابر ایران شده‌اند.

بولت زیر مجموعهاین دومین باری است که ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل همدیگر به میدان رفتند. نخستین بار به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که ایران با نتیجه هفت بر یک، ازبکستان را درهم کوبید.

بولت زیر مجموعهتعداد خطاهای تیم ازبکستان به عدد پنج رسیده و در صورت اینکه به یک خطای دیگر مرتکب شوند، نقطه پنالتی دوم به سود ایران اعلام می‌شود

بولت زیر مجموعهضربه فوق العاده سعید احمدعباسی را دروازه‌بان ازبکستان به شکل خیره کننده‌ای مهار کرد تا همچنان بازی یک بر یک دنبال شود

بولت زیر مجموعهدروازه‌بان تیم ملی ازبکستان، بهترین بازیکن زمین در نیمه نخست بوده است. او باری دیگر روی شوت احمد عباسی واکنش بسیار خوبی را نشان داد

بولت زیر مجموعهمسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۳ پس از کشیدن پیراهن بازیکن ازبکستان از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

بولت زیر مجموعهدروازه‌بان تیم ملی ازبکستان یک واکنش استثنایی دیگر را روی شوت سالار آقاپور به نمایش گذاشت تا بهترین بازیکن نیمه نخست لقب بگیرد.

بولت زیر مجموعهالمرودوو عبوس، دروازه تیم ملی فوتسال ازبکستان، نه تنها با چند واکنش خیره کننده ازبک‌ها را پیروز به رختکن فرستاد، بلکه همانند دروازه‌بان های درکلاس جهانی، بازی با پای بسیار خوبی دارد و بارها در نیمه اول، تیم ملی ازبک با او آرایش پاورپلی به خود گرفت و ایران را به لاک تدافعی برد.

بولت زیر مجموعهدو دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته است و ازبک‌ها سعی کردن با خطا کردن، بازی را از جریان بیاندازند و تا به این لحظه، ۲ خطا مرتکب شده‌اند.

بولت زیر مجموعهباقرمحمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران عکس‌العمل بسیار خوبی را روی شوت زیبای بازیکن ازبکستان داشت تا همچنان بازی دو بر دو در جریان باشد.

بولت زیر مجموعهبا گل‌به‌خودی زیانوف بازیکن ازبکستان، تیم‌های مقابل ایران رکورد جالبی را از خود برجای گذاشتند. تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، تا به این لحظه ۲۰ گل به ثمر رسانده. که چهار گل آن توسط بازیکنان حریف به اشتباه وارد دروازه خودی شده است

بولت زیر مجموعهبا توجه به اخراج عادلوف و چهار نفره شدن تیم ملی ازبکستان، ملی پوشان فوتسال ایران بارها صاحب موقعیت گلزنی شدند که هر بار آن را از دست دادند

بولت زیر مجموعهشوت غیرقابل مهار مهدی کریمی در دقیقه ۱۹ با بدشانسی به تیرک دروازه ازبکستان برخورد کرد.

بولت زیر مجموعهبهروز عظیمی با گلزنی برابر ازبکستان، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ 3 گله شد تا بیش از گذشته به جایزه پسر طلایی ( پدیده مسابقات ) نزدیک باشد.

بولت زیر مجموعهکنترل سعید احمدعباسی روی پاس بلند بهروز عظیمی معرکه بود اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان ازبکستان مهار شد

بولت زیر مجموعهروز بسیار عجیب زیانوف بازیکن تیم ملی ازبکستان؛ این بازیکن در مسابقه برابر ایران موفق شده سه گل به ثمر برساند. دو گل برای ازبک‌ها و یک گل برای ایران که به اشتباه وارد دروازه خودی کرده است.

بولت زیر مجموعهبرای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا، کار تیم ملی فوتسال ایران به وقت‌های اضافه کشیده شد

بولت زیر مجموعهضربه پنالتی نقطه دوم تیم ملی ایران توسط سالار آقاپور زده شد که دروازه‌بان ازبکستان به سادگی مهار کرد

بولت زیر مجموعهملی‌پوشان فوتسال ایران با توجه به پایان رسیدن محدودیت خطاهای ازبکستان، فرصت دارند تا در ضربات پنالتی نقطه دوم به گل برتری برسند. که تا به این لحظه یک ضربه را توسط سالار آقاپور از دست داده اند

بولت زیر مجموعهشروع مجدد بسیار خوب باقرمحمدی برای سعید احمدعباسی که این بازیکن با یک ضربه آکروباتیک توپ را به بالای دروازه ازبکستان فرستاد

بولت زیر مجموعهوقت اضافه نیمه دوم و آخرین پنج دقیقه نیمه نهایی برای دو تیم که باید دید در پایان کدام تیم موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا خواهد شد. در صورت تساوی، کار به ضربات پنالتی کشیده می‌شود.

بولت زیر مجموعهضربه خطرناک بازیکن تیم ملی ازبکستان توسط باقر محمدی دفع شد و به کرنر رفت. دو تیم در این لحظات سعی می‌کنند با شوتزنی به گل برسند تا از ضدحملات در امان بمانند

بولت زیر مجموعهشوت مهدی کریمی توسط مدافعین ازبکستان دفع شد. تنها راه گلزنی برای دو تیم فقط شوت‌ بوده و بسیار محافظه‌کارانه بازی در جریان است.

بولت زیر مجموعهدر صورتی که بازیکنان ایران مرتکب به خطا شوند، پنالتی نقطه دوم به سود ازبک‌ها از سوی داور اعلام خواهد شد. ایران پنج خطا شده است.

بولت زیر مجموعهبدشانس ایران در ثانیه‌های پایانی؛ در شرایطی که فقط پنج ثانیه به اتمام وقت اضافه نیمه دوم باقی مانده است. ضربه زیبای احمدعباسی به تیرک دروازه‌ ازبکستان اصابت کرد

منبع: ورزش3

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=63060

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا