استقلالورزشی

کارشناسی داوری استقلال و ذوب آهن در هفته 26 لیگ برتر

تورج حق وردی درباره کارشناسی داوری استقلال و ذوب آهن درباره گل استقلال و همچنین پنالتی مشکوک ذوب آهن توضیحاتی را ارائه داد.

کارشناسی داوری استقلال و ذوب آهن اصفهان از زبان تورج حق وردی

کارشناس داوری با بیان اینکه گل روزبه چشمی به درستی خطا اعلام شد، گفت: پیش از اینکه توپ به بازیکن استقلال برسد داور باید آفساید اعلام می کرد و در مجموع تصمیم درستی گرفت.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها همچنان با ۵۷ امتیاز در صدر جدول باقی بمانند.

تورج حق وردی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با قضاوت کوپال ناظمی اظهار داشت: با توجه به پیروزی استقلال و با اینکه تصمیمات داور تأثیری در نتیجه بازی نداشت، می‌توان گفت که ناظمی قضاوت خوبی در این دیدار حساس و مهم داشت.

او ادامه داد: در نیمه اول صحنه خاصی رخ نداد اما در نیمه دوم استقلال خیلی زود توسط روزبه چشمی به گل رسید که داور باید پیش از اینکه توپ به مهرداد محمدی برسد اعلام آفساید می‌کرد و در مجموع گل استقلال صحیح نبود.

حق وردی خاطرنشان کرد: در یک صحنه از نیمه دوم، محسن فروزان دروازه‌بان ذوب آهن به اشتباه به جای توپ به سر بازیکن استقلال ضربه می‌زند که داور می‌توانست یک پنالتی به سود آبی‌ها بگیرد.

او در ارتباط با خطای روزبه چشمی روی بازیکن ذوب آهن در پشت محوطه جریمه آبی‌ها گفت: در آن صحنه تصمیم داور درست بود و کارت هم لازم نبود داده شود.

بیشتر بخوانید:

کارشناسی داوری استقلال و ذوب آهن از زبان حیدر سلیمانی

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال درباره عملکرد کوپال ناظمی، داور دیدار استقلال و ذوب‌آهن گفت که تصمیم داور در مردود اعلام کردن گل روزبه چشمی درست بود اما کاپیتان استقلال باید در نیمه دوم از زمین اخراج می‌شد.

قضاوت دیدار استقلال و ذوب‌آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر در شرایطی به کوپال ناظمی سپرده شد که با توجه به جایگاه آبی‌پوشان در جدول رده‌بندی این مسابقه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود.

کارشناسی داوری استقلال و ذوب آهن از زبان مهدی عالیقدر

چهار صحنه مشکوک داوری قضاوت کوپال ناظمی در دیدار استقلال – ذوب‌آهن را تحت تاثیر قرار داد.

آبی‌ها در شرایطی وارد این بازی شدند که با توجه به پیروزی پرسپولیس برابر نساجی به صورت موقت صدر جدول را از دست داده بودند و برای صعود مجدد به رتبه اول جدول رده‌بندی نیاز به کسب سه امتیاز مسابقه داشتند.

گل روزبه چشمی (خطا/آفساید- دقیقه ۴۸)

✅ مهدی عالیقدر: دست مهاجم باز است و ظاهرا توپ به بازوي وي برخورد دارد و از آنجا كه دست وي در شرايط نرمال و طبيعي نيست، لذا اعلام داور مبني بر مردود كردن گل صحيح مي‌باشد. البته كه اين صحنه با تيز بيني كمك داور به داور اعلام شد كه بسيار شجاعانه بود.

📌 برخورد توپ به دست روزبه چشمی (مشکوک به جریمه شخصی- دقیقه ۷۴)

❌ مهدی عالیقدر: داور باید حتما به بازيكن آبي اخطار مي‌داد.


📌 برخورد روزبه چشمی با بازیکن ذوب‌آهن (مشکوک به جریمه شخصی- دقیقه ۷۶)

✅ مهدی عالیقدر: اگر چه بازيكن آبي باعث سرنگوني بازيكن سفيد ميشود اما يك خطاي معمول است و اخطار نياز ندارد، مگر اينكه شرايط ديگري وجود داشته باشد كه با اين تصوير قابل ارزيابي نيست.


📌 برخورد روزبه چشمی و مهاجم ذوب‌آهن (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۹۰+۱)

❌ مهدی عالیقدر: مدافع به وضوح با پرت كردن پاي خود در مسير حركت مهاجم باعث سرنگوني وي مي‌شود، حتي مدافع كناري نيز مچ پاي مهاجم را مي‌زند و قطعا باید اعلام پنالتي مي‌شد.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=63843

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا