اخبار روزاخبار مهم و فوری

ماجرای پیامک کمک معیشتی رو برو بگیر، خودم هم گرفتم!

در روزهای قبل مجدداً شاهد ارسال پیامک های جعلی در خصوص یارانه کمک معیشتی هستیم که لازم است مردم مراقب این پیامک‌های جعلی باشند. حالا ماجرای پیامک کمک معیشتی رو برو بگیر، خودم هم گرفتم! چیست؟

پیامک جعلی پیامک کمک معیشتی رو برو بگیر 
پیامک جعلی پیامک کمک معیشتی رو برو بگیر

پیامک جعلی پیامک کمک معیشتی رو برو بگیر

در روزهای گذشته هم‌زمان با اقدامات تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی و فیک در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم.

در پیامک‌ها از مخاطب خواسته شده برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی در داخل پیامک قرار داده شده پیگیری انجام شود.

🔹 این درحالی است که به وضوح یک لینک مشکوک با ادرسی نا معتبر در این پیامک‌ها قرار داده شده که احتمالا هدف ارسال کنندگان ان سود جویی از مردم است.

 به‌عنوان مثال یکی از این پیامکها قابل مشاهده است. در این پیامک از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی  از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامکها  قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت 1401 و حذف ارز 4200تومانی، یارانه معیشتی که از سال 1398 برقرار شده بود حذف گردیده و به صورت یکجا یارانه های نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز میشود.

پیشتر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و  مشکوک که در قالب پیامک ارسال میشود هشدار داده شده بود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=63392

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا