ورزشی

نتیجه بازی والیبال ایران و ترکیه در لیگ ملت های 2024

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شنبه به مصاف ترکیه رفت که ۳ بر ۱ با نتایج ( ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳، ۲۷ بر ۲۵) مغلوب این تیم شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران:
میلاد عبادی پور، میثم صالحی، امین ‏اسماعیل‌نژاد، علیرضا‬ مصلح آبادی، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی سرمربی: پیمان اکبری

ست اول: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ترکیه از همان ابتدا شروع طوفانی داشت و سه امتیاز متوالی کسب کرد و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران اولین وقت استراحت را گرفت. پس از تایم اوت، اولین امتیاز برای ایران به دست آمد اما همچنان روند امتیازگیری بازیکنان ترکیه ادامه پیدا کرد و بازی ۱۰ بر ۵ ادامه پیدا کرد. آبشار فوق العاده امین اسماعیل نژاد امتیاز ۶ را برای ایران ثبت کرد اما همچنان بازیکنان ترکیه سوار بر بازی بودند و ۱۲ بر ۷ بازی ادامه پیدا کرد.

هشتمین امتیاز ایران با خطای بازیکن ترکیه در سرویس به دست آمد. نهمین امتیاز ایران در شرایطی به دست آمد که پیمان اکبری تقاضای بازبینی را در یک رفت و برگشت توپ داده بود اما بازیکن ترکیه برای صرفه‌جویی در زمان بازی و عدم استفاده از ویدئوچک، برخورد دست خود با توپ یا تور، هنگام دفاع را اعلام کرد و از سوی داور هم کارت سبز دریافت کرد.

بازیکنان ایران که شروع خوبی نداشتند در اواسط بازی روند خوبی در پیش گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز را با ترکیه به عدد یک برسانند و بازی ۱۴ بر ۱۳ شد که البته سرمربی ترکیه هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت داد. آبشار فوق العاده میثم صالحی با نتیجه تساوی ۱۵ بر ۱۵ همراه شد. در ادامه مصلح آبادی در یک کار سرعتی توانست دو امتیاز پیاپی برای ایران به دست بیاورد.

امین اسماعیل نژاد پشت خط سرویس قرار گرفت و با یک ضربه فوق العاده نتیجه را به امتیاز ۱۹ بر ۱۷ رساند. در ادامه عملکرد خوب وادی و هماهنگی بازیکنان امتیاز ۲۰ برای ایران ثبت شد و سرمربی ترکیه هم دومین وقت استراحت را برای تیمش گرفت. در ادامه روند کسب امتیاز بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و بازیکنان ترکیه هم با دو خطای سرویس به سود ایران کار کردند و نتیجه ۲۴ بر ۲۱ شد. آخرین امتیاز ایران توسط میلاد عبادی پور به دست آمد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه

اولین امتیاز برای ترکیه به دست آمد و این تیم همچون ست اول شروع طوفانی داشت و چندین امتیاز کسب کرد اما در ادامه بازیکنان ایران خیلی زود اختلاف امتیاز را کم کردند و نتیجه تساوی ۵ بر ۵ شد. در ادامه بازی هر دو تیم پایاپای بود و هر دو تیم به نتیجه تساوی ۱۱ بر ۱۱ رسیدند. آبشار فوق العاده میثم صالحی امتیاز ۱۲ را برای ایران رقم زد.

ایران با عملکرد خوب مصلح آبادی به امتیاز ۱۵ رسید و بلافاصله سرمربی ترکیه هم اولین وقت استراحت خود را گرفت. پس از تایم اوت، بازی همچنان پایاپایی پیش رفت و با تصمیم سرمربی تیم اسفندیار به جای مصلح آبادی به میدان آمد و ایران چندین امتیاز پیش افتاد اما در ادامه همچنان بازی پایاپای پیش رفت و با نتیجه ۲۳ بر ۲۳ دنبال شد.

بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۴ رسیدند و پیمان اکبری سرمربی تیم ایران وقت استراحت گرفت، اما در ادامه بازیکنان ترکیه به امتیاز ۲۵ رسیدند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ترکیه

در این ست بازی تا امتیاز ۱۰ برابر پیش می‌رفت و دو تیم کمتر اشتباه می کردند. اما در ادامه با رفتن قطر پاسور به خط سرویس ترکیه ۱۲ بر ۱۰ پیش افتاد. در ادامه ترکیه ای ها حتی ۱۸ بر ۱۵ هم پیش افتادند اما علیرضا مصلح آبادی با سرویس خوبش اختلاف را به یک رساند تا سرمربی ترکیه تایم اوت بگیرد.

مرتضی شریفی با یک دفاع خوب بازی را ۱۹ بر ۱۹ کرد تا همه چیز مساوی شود. در ست سوم هم ترکیه ای ها در اواخر بازی اشتباهات کمتری نسبت به ایران داشتند و با سرویس های خوب از ایران پیش افتادند. در شرایطی که تیم ترکیه به امتیاز ۲۵ رسیده بود پیمان اکبری درخواست بازبینی داد و تماس توپ با دست بازیکن حریف نتیجه را برگرداند و بازی با امتیاز ۲۴ بر ۲۳ ادامه پیدا کرد.

اگرچه بازیکنان تیم ملی در دقایق پایانی بازی خوبی ارائه دادند اما برگشت تیم ملی به بازی تأثیر زیادی نداشت و در نهایت ترکیه باز هم برنده این ست بود و بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پایان رسید.

ست چهارم: ۲۷ بر ۲۵ به سود ترکیه

شروع ایران در ست چهارم طوفانی بود و همان ابتدای کار بازیکنان ایران توانستند چندین امتیاز پی در پی کسب کنند. در شرایطی که تیم ترکیه با اختلاف ۴ امتیاز از ایران عقب بود اما در ادامه توانست چندین امتیاز پی در پی کسب کند و با نتیجه ۱۲ بر ۸ تیم برتر میدان شود.

در حالی که ایران ۴ امتیاز عقب بود بازیکنان به بازی برگشتند و مرتضی شریفی هم با عملکرد خوب خود ایران را به نتیجه ۱۴ رساند و بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۴ مساوی شد. با برگشت ایران به بازی، هر دو تیم پایاپای بازی کردند. این روند تا لحظات پایانی بازی ادامه داشت و در نهایت ایران با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ این ست را هم واگذار کرد.

هفته سوم این مسابقات از ۲۹ خردادماه به میزبانی فیلیپین آغاز می‎‌شود و تیم ملی والیبال ایران روز ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه باید به مصاف آمریکا برود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=66475

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا