اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا مدارس در روز شنبه 5 آذر 1401 تعطیل است؟ تعطیلی مدرسه ۵ آذر ۱۴۰۱

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تعطیلی مدارس و اداره ها و دانشگاه ها در روز شنبه 5 پنجم آذر 1401 و همچنین آیا روز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است برای شما مطلبی را آورده ایم . با ما همراه باشید.

هنوز خبری درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ اطلاعیه ای منتشر نشده است. (اگر خبری در مورد تعطیلی مدارس فردا شنبه 5 آذر 1401 منتشر شود در همین قسمت قرار می گیرد)

تعطیلی مدارس و ادارات و بانک های فردا شنبه 5 آذر 1401 واقعیت دارد؟ به دلیل آلودگی هوا باد و طوفان گرد و غبار و بارندگی و اعتراضات و اغتشاشات و آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر و آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی تهران و البرز ، باغستان، شهریار، اندیشه ، کرج، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندرگناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ، بیجار، قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال و بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، اردل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، بروجرد ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، ایذه، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد، فرمهین ، فراهان ، تفرش ، آشتیان  و …

تعطیلی و یا عدم تعطیلی مدارس استان تهران؟

تعطیلی و یا عدم تعطیلی مدارس استان تهران برای روز شنبه سوالی است، که در ذهن اغلب والدین وجود دارد.

شامگاه جمعه سوالی که در ذهن بسیاری از والدین در استان تهران وجود دارد، این است، که آیا مدارس این استان در روز شنبه تعطیل هستند و یا خیر و دلیل این امر نیز آلودگی هوا است.

تصمیم گیری تعطیلی و یا باز بودن مدارس معمولاً در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران است، که در محل و با مدیریت استانداری تهران برگزار می‌شود و این کمیته بر اساس شاخص‌های آلودگی هوا تصمیم گیری می‌کند.

در زمان نگارش این مطلب شاخص هوا در اغلب مناطق استان تهران بیش از ۱۵۰ بوده و طبق قانون می‌بایست، شاهد تعطیلی و یا برگزاری مجازی مدارس باشیم، اما تاکنون کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تشکیل نشده و بر این اساس احتمال تعطیلی مدارس نزدیک به صفر است.

یک منبع نزدیک به کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قطعاً امشب و فردا قبل از ساعت ۸ این کمیته تشکیل جلسه نمی‌دهد، اظهار داشت: بر این اساس مدارس باز بوده و فعالیت آن‌ها برقرار است.

آیا خبر تعطیلی مدارس پس از برد تیم ملی فوتبال ایران صحت دارد؟

پس از پیروزی شیرین تیم ملی ایران مقابل ولز خبر هایی مبنی بر تعطیلی مدارس به واسطه این پیروزی منتشر گردیده بود.

خبرنگار شهرآرانیوز برای پیگیری این موضوع در ابتدا با فرماندار مشهد تماس گرفت که فرماندار گفت: تعطیلی مدارس در حیطه اختیارات ما نیست و هیات دولت باید تصمیم بگیرد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعطیلی مدارس باید در شورای آموزش و پرورش مطرح شود و یا وزارت آموزش و پرورش اعلام کند.

او افزود: قبل از بازی های جام جهانی، پیش بینی برای تعطیلی ها شد اما در این رابطه که خواسته باشیم مدارس را تعطیل کنیم برنامه ای نداریم.

هوای تهران آلوده است

هوای تهران آلوده است
هوای تهران آلوده است

کارشناسان تغذیه مصرف شیر و لبنیات کم‌چرب را به همه گروه‌های سنی به صورت روزانه و مخصوصا افراد تحت خطر در کارخانه‌ها، معدن‌ها و همچنین محیط‌های کاری پرتوزا توصیه می‌کنند.
شیر منبع پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است و این ریزمغذی‌ها می‌توانند فلزات سنگین از قبیل سرب را مهار کرده تا در بدن پخش نشوند و از طریق ادرار و مدفوع دفع شوند.
:کيفيت هوای تهران هم اکنون با شاخص ۱۳۶ در شرايط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

 تعطیلی مدارس فردا شنبه ۵ آذر

تا این لحظه فردا شنبه ۵ آذر 1401 همه مدارس ایران دایر خواهد بود و مدارس هیچ شهری تعطیل نیست. توجه داشته باشید که هر دانش آموزی فردا در مدرسه حاضر نشود غیبت میخورد و یا اینکه دلیل موجه باید داشته باشد.

هر لحظه که اطلاعیه ای درباره تعطیلی به دست ما برسد حتما در این قسمت گذاشته خواهد شد .

برخی سایت های زرد خبرهای دروغی درباره تعطیلی مدارس فردا اعلام میکنند که کذب است و ممکن است با این ترفند بخواهند دانش اموزان را به خیابان ها بکشانند.

تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا رسمی شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از کار‌هایی که در مجلس پیگیری شده است؛ الزام آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزا است.

سید کریم حسینی گفت: در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزا و وضعیتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه شده است، تذکر‌های لازم و طرح سوال از وزیر بهداشت انجام شد.

او می‌گوید: اقدامات دیگری در این زمینه در حال انجام است که می‌توان به الزام کردن وزارت آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت بروز اپیدمی و افزایش آمار مبتلایان اشاره کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در خصوص مدیریت بیماری آنفلوانزا در هفته جاری وزیر بهداشت برای پاسخگویی در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: یکی از مواردی که این روز‌ها در خصوص آن به وزیر بهداشت تذکر و از او طرح سوال شده بود، مبحث کمبود دارو در داروخانه‌های کشور است؛ دارو‌های آنتی‌بیوتیک و ویژه‌تر آنتی‌بیوتیک کودکان بیشتر شامل این کمبود بوده‌اند.

حسینی گفت: محموله واردات دارو به کشور وارد شده و این مطلب مورد مطالبه نمایندگان قرار گرفت؛ علاوه بر درخواست برای تسریع توزیع و عرضه دارو‌های وارداتی در شهر‌های مختلف کشور نیز مدیریت بیماری آنفلوانزا مورد مطالبه نمایندگان مجلس است.

تلاش دولت تعطیل نشدن مدارس است

بهرام عین اللهی در مورد احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا، افزود: تلاش دولت بر عدم تعطیلی مدارس است زیرا در کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به سیستم آموزش کشور وارد و منجر به افت تحصیلی شد البته اگر شرایط سخت شود نسبت به تعطیلی مدارس اقدام می شود و در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نداریم.

آیا تعطیلی مدارس  به علت شیوع  آنفلوآنزا  صحت دارد؟

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که درحال حاضر تعطیلی مدارس برخی استانها به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستور کار نیست.

اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم که در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته هم آنفلوآنزا و سرماخوردگی وجود داشته و علتی برای تعطیلی مدارس نیست گفت: سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم تا آمار را دریافت کنیم که هنوز به صورت مستند قابل احصاء نشده تا بتوانیم اعلام کنیم. از ادارات کل و دانشگاه‌های علوم پزشکی آمار را دریافت و براساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «بنابراین فعلا مدرسه‌ای مجاز به تعطیلی به علت آنفلوآنزا نیست؟» اظهار کرد: خیر، فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم و در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز نیست و دستورالعملی هم که ابلاغ خواهیم کرد، در راستای رعایت نکات بهداشتی خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=7032

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫19 دیدگاه ها

  1. اهواز که تعطیل نکردین الاهی خیر نبینید که بچه ی طفل معصومم اینقدری سرفه میزنه نفسش بالا نمیاد دیگه مدرسه نمیفرستمش فدای سرش که عقب بیفته از درس و مدرسه

  2. من و پدر دو دقیقه رفتیم بیرون خرید سرم گیج رفت
    بعد یهو نفسم بند اومد هوا خیلی آلودی ما بریم مدرسه مریض شیم همش گردن شماست

  3. لطفافردامدارس روتعطیل کنیدبنده از چهارشنبه ویروس انفولانزاگرفتم امروزرفتم دکتربه مهلت دوروزبایداستراحت کنم

  4. ای بابا هوا آنقدر آلودس تو تهران که ما یه دقیقه رفتیم مغازه خریدکنیم از صبح سردرد دارم دارم میمیرم گلودرد گرفتم با این هوا اصن نمیتونی ببینی واضح بیرونو اینا اصلا براشون مهم نیست دانش آموزا مریض شن براشون مهمه نرن خیابون.

    25
  5. ای بابا هوا آنقدر آلودس تو تهران که ما یه دقیقه رفتیم مغازه خریدکنیم از صبح سردرد دارم دارم میمیرم گلودرد گرفتم با این هوا اصن نمیتونی ببینی واضح بیرونو اینا اصلا براشون مهم نیست دانش آموزا مریض شن براشون مهمه نرن خیابون.

    18
  6. بابا تعطیل کنید تورو جون هرکی دوست دارید خیلی از دانش آموز ها مثل من هستند که مشکل تنفسی دارن

    40
  7. اصلا برای اینا مهم نیست ما زنده ایم مرده ایم تو چه هوایی هستیم با چه پولی زندگی میکنیم برای اینا مهمه که دانش اموز ها به خیابان نیان
    واقعا متاسفم براتون 🙄فکر میکنی بعد مدرسه ما
    درس میخونیم؟

    40
    1
  8. الان مثلا ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ برد الان باید شما مدارس فردا را تعطیل کنید خوش به حال دولت عربستان که در جام جهانی برد و مدارس را ۳ روز تعطیل کرد

    92
    3
  9. شما چرا تعطیل نمی کنید خسته شدم از بس پسرم رو دکتر بردم
    یعنی چی شما پس چی کاره هستید

    64
    3
دکمه بازگشت به بالا