اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا مدارس امروز یکشنبه 13 آذر 1401 تعطیل است؟ تعطیلی مدرسه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تعطیلی مدارس و اداره ها و دانشگاه ها در روز یکشنبه 13 سیزدهم آذر 1401 و همچنین آیا روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل است برای شما مطلبی را آورده ایم با ما همراه باشید.

تعطیلی مدارس شهریار، قدس، ملارد، پردیس و فیروزکوه نوبت عصر امروز یکشنبه

به‌دلیل بارش برف و شرایط جوی نامساعد همه مقاطع تحصیلی مدارس شهریار، قدس، ملارد، پردیس و فیروزکوه و مقطع ابتدایی دماوند و رودهن در نوبت عصر امروز یکشنبه 13 آذر 1401 غیرحضوری خواهد بود.

مدارس شیفت عصر شهرستان ملارد (استان تهران) مجازی شد

مدارس شیفت عصر در ملارد به علت برودت هوا و بارش برف مجازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به علت برودت هوا و بارش برف، کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان ملارد در نوبت عصر روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ تعطیل است و آموزش به صورت مجازی خواهد بود.

جزئیات تعطیلی مدارس امروز یکشنبه 13 آذر 1401

مدارس ابتدایی استان خراسان رضوی و دماوند و رودهن و پردیس خورگام و عمارلو رودبار و شهرستان طالقان و آسارا تعطیل شدند

تمامی مدارس استان خراسان رضوی در نوبت عصر تعطیل اعلام شد

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تعطیلی مدارس استان در پی بارش برف خبر داد.

امیر شوشتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف در استان، مدارس خراسان رضوی تعطیل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مدارس ابتدایی در مناطق و شهرستان‌های مشهدمقدس، تبادکان، نیشابور، رضویه و احمدآباد و همچنین کلیه مراکز استثنایی در مناطق یادشده، در نوبت عصر روز یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ تعطیل می‌باشد.

وی گفت: آموزش به صورت مجازی از طریق بستر شاد برگزار می‌شود.

تعطیلی مدارس بخش رضویه مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت:بارش برف و برودت هوا در شهرستان مشهد موجب تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی در نوبت عصر امروز در بخش رضویه شد.

سید امیر شوشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به بارش برف از صبح امروز تمامی مدارس مقطع ابتدایی در بخش رضویه در روز سیزدهم آذرماه تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد:همچنین مدارس ابتدایی شهرستان نیشابور نیز در نوبت عصر تعطیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری در خصوص فعالیت آموزشی در سایر نواحی آموزش و پرورش در مشهد هنوز در حال انجام است و در صورت تصمیم بر تعطیلی، اطلاع رسانی به والدین و دانش آموزان انجام خواهد شد.

سامانه بارشی از روز جمعه فعالیت خود را در خراسان رضوی آغاز کرده و تا روز دوشنبه به اوج خود خواهد رسید.

استان خراسان رضوی هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

مدارس ابتدایی ( دبستان ) دماوند و رودهن غیرحضوری شد

مدارس ابتدایی دماوند و رودهن به دلیل بارش برف و برودت هوا غیر حضوری شد.

زهرا طاولی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس ابتدایی دماوند روز یکشنبه ۱۳ آذر غیر حضوری برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دماوند اضافه کرد: این تصمیم در پی بارش برف در این شهرستان اتخاذ شده است.

مدیر آموزش و پرورش رودهن نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس ابتدایی شیفت صبح رودهن در روز یکشنبه ۱۳ آبان تعطیل است.

زهرا رستمی گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف در منطقه رودهن هستیم و شرایط تردد دانش آموزان به مدارس سخت است.

مدارس شیفت صبح پردیس تعطیل شد

مدارس شیفت صبح پردیس به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل برودت هوا و بارش برف تمام مقاطع مدارس پردیس در نوبت صبح روز یکشنبه ۱۳ آذرماه تعطیل شد.

بارش برف و برودت هوا از بامداد یکشنبه در پردیس و شهرستان‌های شمال شرق استان تهران آغاز شده است و احتمال تعطیلی مدارس در شیفت عصر نیز وجود دارد. این تعطیلی‌ها به دلیل شرایط سخت ترددی دانش آموزان اعلام شده است.

تعطیلی مدارس خورگام و عمارلو رودبار

 اداره آموزش و پرورش عمارلو رودبار در اطلاعیه ای از تعطیلی همه مقاطع تحصیلی خورگام و عمارلو به دلیل بارش برف و برودت هوا برای فردا (یکشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره آموزش و پرورش عمارلو رودبار در اطلاعیه‌ای از تعطیلی مدارس دو بخش عمارلو و خورگام خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است؛

با توجه به برودت هوا، آموزش همه مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۱/۹/۱۳ به صورت مجازی و از طریق سامانه شاد است.

در ضمن مدیران با همکاری انجمن اولیا و مربیان نسبت به برف روبی و کنترل سیستم‌های گرمایشی مدارس اقدام کنند.

همچنین با توجه به گستردگی منطقه و تنوع اقلیمی در آن؛ (در صورت صلاحدید مدیر مربوطه) آموزش حضوری دانش آموزان در روستاهایی مانند پارودبار و… بلامانع است.

گفته می‌شود برودت هوا و برق و کولاک در بخش عمارلو و خورگام رودبار، این مناطق را سفیدپوش کرده است.

تعطیلی مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا کرج

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به علت بارش برف و برودت هوا تمام مقاطع تحصیلی شهرستان طالقان و بخش آسارا کرج در این استان امروز یکشنبه تعطیل شد.

به گزارش «تابناک»، محمد رضا فلاح نژاد لحظاتی پیش در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتفاع برف در محدوده کوهستان های طالقان ۲۰ سانتی متر و در شهر طالقان ۱۰ سانتی متر گزارش شده است.

وی یادآورشد: محور جدید هشتگرد به طالقان نیز از دیشب مسدود شده اما جاده قدیم این شهرستان باز است.

فلاح نژاد گفت: بارش شدید برف در منطقه آسارا واقع در حاشیه جاده کرج – چالوس، رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه کرده و سبب لغزندگی این جاده شده است.

 امروز منتظر بارش برف در تهران باشید

کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها از امروز شنبه  در کشور و بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای نوار شمالی کشور در اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.

 تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا رسمی شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از کار‌هایی که در مجلس پیگیری شده است؛ الزام آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزا است.

سید کریم حسینی گفت: در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزا و وضعیتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه شده است، تذکر‌های لازم و طرح سوال از وزیر بهداشت انجام شد.

او می‌گوید: اقدامات دیگری در این زمینه در حال انجام است که می‌توان به الزام کردن وزارت آموزش و پرورش به تعطیلی‌موقت مدارس در صورت بروز اپیدمی و افزایش آمار مبتلایان اشاره کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در خصوص مدیریت بیماری آنفلوانزا در هفته جاری وزیر بهداشت برای پاسخگویی در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: یکی از مواردی که این روز‌ها در خصوص آن به وزیر بهداشت تذکر و از او طرح سوال شده بود، مبحث کمبود دارو در داروخانه‌های کشور است؛ دارو‌های آنتی‌بیوتیک و ویژه‌تر آنتی‌بیوتیک کودکان بیشتر شامل این کمبود بوده‌اند.

حسینی گفت: محموله واردات دارو به کشور وارد شده و این مطلب مورد مطالبه نمایندگان قرار گرفت؛ علاوه بر درخواست برای تسریع توزیع و عرضه دارو‌های وارداتی در شهر‌های مختلف کشور نیز مدیریت بیماری آنفلوانزا مورد مطالبه نمایندگان مجلس است.

تلاش دولت تعطیل نشدن مدارس است

بهرام عین اللهی در مورد احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا، افزود: تلاش دولت بر عدم تعطیلی‌مدارس است زیرا در کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به سیستم آموزش کشور وارد و منجر به افت تحصیلی شد

البته اگر شرایط سخت شود نسبت به تعطیلی مدارس اقدام می شود و در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی‌مدارس نداریم.

آیا تعطیلی مدارس  به علت شیوع  آنفلوآنزا  صحت دارد؟

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که درحال حاضر تعطیلی مدارس برخی استانها به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستور کار نیست.

اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی‌مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم

در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته هم آنفلوآنزا و سرماخوردگی وجود داشته و علتی برای تعطیلی مدارس نیست گفت:

سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم تا آمار را دریافت کنیم که هنوز به صورت مستند قابل احصاء نشده تا بتوانیم اعلام کنیم. از ادارات کل و دانشگاه‌های علوم پزشکی آمار را دریافت و براساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «بنابراین فعلا مدرسه‌ای مجاز به تعطیلی به علت آنفلوآنزا نیست؟» اظهار کرد: خیر، فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم

در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز نیست و دستورالعملی هم که ابلاغ خواهیم کرد، در راستای رعایت نکات بهداشتی خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=8481

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید ما دانش اموزا چه گناهی کردیم که تو این هوای سمی باید بریم مدرسه کل افراد مدرسه از شدت الودگی این هوا سرفه میکنن اگر باوری ندارید بیایید بررسی کنید شهر اراک رو لطفاا پیگیری کنید😭

    1. اینجا شهر قدس ۷ یا ۸ سانت برف نشسته هنوزم داره برف میاد یعنی مدرسه رفتن از امنیت مهم تره؟

  2. توروخدا مدرسه هارو تعطیل کنید آلودگی خدا خیلی زیاد همه مریضن تو کلاس سرقه میکنن لطفا💔😢تعطیل کنید

    3
    1
دکمه بازگشت به بالا