اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت فوت و درگذشت رستم قاسمی چه بود؟ + عکس و بیوگرافی

فهرست مطالب:

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت و درگذشت رستم قاسمی چه بود ؟ + عکس و بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت رستم قاسمی

«رستم قاسمی» وزیر سابق راه و شهرسازی بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت./تسنیم

وی در دولت دهم وزیر نفت بود.

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مرحوم قاسمی به وزارت راه و شهرسازی، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال کرد که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد و به همین خاطر وی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت آیت‌الله رئیسی با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد اما متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

یادبود شادروان رستم قاسمی

جهت خواندن فاتحه به صورت مجازی و آنلاین و همچنین ختم قرآن کریم و صلوات و … از صفحه یادبود شادروان رستم قاسمی از لینک زیر دیدن بفرمایید . لطفا روی لینک زیر کلیک ( لمس ) کنید:

https://iporse.ir/6220114

زمان و ساعت و تاریخ دقیق تشییع  و تدفین پیکر مرحوم رستم قاسمی

پیکر مرحوم رستم قاسمی از چین به کشور بازگشت

آیین تشییع پیکر رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی فردا یکشنبه 20 آذر از ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی تهران به سمت مقبره الشهدای این شهرک برگزار می شود.

 آیین گرامیداشت مرحوم قاسمی روز دوشنبه 21 آذر 1401 از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.

پیکر مرحوم رستم قاسمی از چین به کشور بازگشت

پیکر مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی که برای مداوا به کشور چین سفر کرده بود، بامداد امروز شنبه با پرواز شماره ۰۷۸ شرکت هواپیمایی ماهان، از فرودگاه پکن به تهران منتقل شد./برنا

واکنش رئیسی به خبر فوت رستم قاسمی

خداوند ان شاءالله آقای رستم قاسمی را به حق خود و اولیا خودش قرین رحمت الهی کند

توییت اکانت رستم قاسمی

در تمام دوران خدمتم از میدان جنگ نظامی تا نبرد اقتصادی تلاشم این بود که تا پای جان و آبرو اخرین نفس سرباز وفادار ایران و خدمتگزار شما مردم عزیز باشم.

از ملت شریف ایران بابت تمام کاستی های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم.

"<yoastmark

یاسر جبراییلی در توییتر خود چه گفت؟

مهندس قاسمی حقیقتا یک گنجینه تمام عیار بود که واقعیت “ما می‌توانیم” را از سدسازی تا پالایشگاه‌سازی و کشتی‌سازی تا مقابله با تحریم به تجلی رساند و پس از عمری مجاهدت، امروز آرام گرفت و به یار شهیدش حاج قاسم سلیمانی پیوست. رضوان و رحمت خدا بر او باد…

"<yoastmark

167050079446254300

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مهندس قاسمی را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه مرحوم مهندس رستم قاسمی، درگذشت وی را به خانواده مکرم ایشان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای وی علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش مسألت کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت درگذشت مهندس قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: کارنامه پربار آن جانباز سرافراز و مدیر انقلابی در دوران مسئولیت‌های مهم اجرایی در دولت‌های مختلف و پیش از آن، گواه این است که آن مرحوم زندگی کاری خود را در جایگاه‌های مهم مدیریتی و اجرایی وقف خدمت به میهن اسلامی و پیشرفت و آبادانی کشور نمود که بی‌شک نزد خدا توشه‌ای گرانبها برای ایشان خواهد بود.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت مدیر توانمند، خدمتگزار متعهد و یار و همکار پرتلاش، مرحوم مهندس رستم قاسمی، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.
کارنامه پربار آن جانباز سرافراز و مدیر انقلابی در دوران مسئولیت‌های مهم اجرایی در دولت‌های مختلف و پیش از آن، گواه این است که آن مرحوم زندگی کاری خود را در جایگاه‌های مهم مدیریتی و اجرایی وقف خدمت به میهن اسلامی و پیشرفت و آبادانی کشور نمود که بی‌شک نزد خدا توشه‌ای گرانبها برای ایشان خواهد بود.
اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه آن مرحوم، مصیبت وارده را به خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

تسلیت هیات دولت برای درگذشت رستم قاسمی

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، درگذشت رستم قاسمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، درگذشت تاثر برانگیز همکار متعهد و پرتلاش و جانباز سرفراز دوران دفاع مقدس، مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را به عموم مردم قدرشناس ایران به ویژه همرزمان، همراهان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می کند.

این مدیر انقلابی و دلسوز و از یادگاران دوران دفاع مقدس به رغم بیماری و جراحات ناشی از آثار جانبازی تا آخرین روزهای عمر شریف خود، در خدمت مردم و کشور بود و کارنامه پر افتخاری به یادگار گذاشت که همواره در خاطره ها، باقی خواهد ماند.

هیات دولت ضمن قدردانی و پاسداشت خدمات ماندگار آن خدمتگزار صدیق، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان را مسالت دارد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران

قالیباف درگذشت رستم قاسمی را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، درگذشت رستم قاسمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و مدیر توانمند نظام و انقلاب، یادگار دوران دفاع مقدس برادر ارجمندم مهندس رستم قاسمی پس از تحمل درد و رنج ناشی از بیماری موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

ایشان در طول سال‌های دفاع مقدس به عنوان رزمنده‌ای پرتلاش و سرافراز و پس از آن در عرصه های متعدد از جمله نیروی قدس سپاه، قرارگاه‌های سازندگی نوح نبی (ع) و خاتم الانبیا (ص) و وزارت نفت و راه‌ و شهرسازی خدمات شایان و مجاهدتی بی‌شمار در انجام تعهد صادقانه به کشور و ملت داشتند و تا آخرین لحظه نیز علی‌رغم تشدید بیماری، با روحیه مردمی بر عهد خویش استوار ماندند که بدون شک خدمات و زحمات این مدیر دلسوز در گنجینه افتخارات کشور ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، کارگزاران نظام‌، دوستان، خانواده گرانقدر و سایر بستگان، برای آن فرمانده سرافراز که در ایام سوگواری شهادت بانوی قدسی عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به همرزمان شهیدش پیوست علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم»

تسلیت سپاه پاسداران برای درگذشت سردار رستم قاسمی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت سردار رستم قاسمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی عروج سردار سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

عروج مظلومانه سردار عالیقدر و مجاهد سرافراز سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان جهادی و پیشتاز در صحنه‌های نیاز انقلاب و میهن اسلامی در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ، موجب اندوه و تاثر فراوان آحاد همرزمان وی گردید.

بی‌تردید خدمات و نقش‌آفرینی‌های مجاهدانه ، مخلصانه و ارزشمند وی در سنگر ها و مسئولیت های خطیر به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و سپس در عرصه‌های سازندگی و آبادانی کشور در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و یاری بخشی به جبهه مقاومت و نیز تلاش تحسین برانگیز در کم اثر ساختن توطئه تحریم دشمنان علیه ملت ایران که تاثیرات راهبردی آن موجب افتخار پاسداران انقلاب است، برای همیشه راهنمای مشتاقان عزت، عظمت، پیشرفت و اعتلای ایران و ایرانی خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ضایعه را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ، خانواده مکرم و آحاد همکاران و همرزمان ایشان در نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین(ص) و برای عموم مصیبت دیدگان و سوگواران او صبر جمیل و اجر جزیل طلب می کند.

پیام تسلیت سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلّح

بسم الله الرحمن الرحیم
خاندان محترم مرحوم سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی

سلام علیکم؛
عروج سردار سرافراز و مجاهد برجسته عرصه سازندگی و پیشرفت کشور “سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی” وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را سوگمندانه به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظّم کل قوا (مدظله العالی)، خانواده ارجمند و همرزمان دلاور آن مرحوم در نیروهای مسلح و دولت مردمی تسلیت عرض می نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌های ارزنده و کم‌نظیر آن سردار مخلص و مومن در دفاع مقدس و جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه ملت ایران و سپس در دیگر سنگرهای حساس و خطیر پاسداری از آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی این سرزمین و عرصه سازندگی کشور از جمله در نیروی دریایی سپاه، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، نقش‌آفرینی‌های ارزنده در جبهه مقاومت اسلامی، تلاش در جهت خنثی‌سازی آثار و تبعات تحریم و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران و همراهی و کمک به دولت محترم در سکان‌داری وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی در لوح افتخارات آن مرحوم ثبت گردیده است و برای همیشه ماندگار و در صحنه‌های شکوهمند آینده میهن عزیزمان الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود.

اینجانب با گرامیداشت نام، یاد و نقش آفرینی‌های افتخارآمیز آن سردار مجاهد از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای آن یار سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و برای خانواده معظم، همرزمان، همکاران و همراهان او صبر و شکیبایی و ثبات قدم در صراط اسلام و ولایت، مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت محمد مخبر معاون اول رییس جمهور

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جانسوز جناب مهندس رستم قاسمی یار خدوم دولت سیزدهم و از یادگاران دوران دفاع مقدس، خبری تلخ و اندوه بار بود.
اینجانب فقدان این مرد سختکوش و مدیر توانمند را به خانواده محترم و همکاران ایشان تسلیت می گویم.
بدون تردید خدمات ماندگار آن عزیز در یاد و حافظه مردم ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند. از خداوند متعال برای ایشان طلب اجر و مغفرت و برای بازماندگان امید صبر و آرامش دارم.

 

پیام تسلیت علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «درگذشت مجاهد عرصه خدمت، آقای مهندس رستم قاسمی را تسلیت عرض می‌کنم.

چند دهه خدمت خالصانه در کسوت‌های مختلف توشه راه ایشان است؛ ان‌شاءالله عنایات ویژه حضرت زهرا (س) شامل حال‌شان شود.»

پیام تسلیت علی نیکزاد نایب رییس مجلس

« وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت برادر خدوم و کاردان مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس که دوره سخت بیماری را تحمل کردند، موجب تاسف و تالم است. وی در عرصه های مختلف جهادی و انقلابی طی سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذار نکرد و ارتقای ایران عزیز و عزت انقلاب را در عمل پیگیر بود.

این ضایعه و فقدان را به مردم عزیز، دوستداران ایران و انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده و برای او که در ایام فاطمیه حضرت زهرا علیه السلام به دیدار حضرت پروردگار پیوست، شفاعت بانوی مهربان دو عالم را مسالت داریم.

خدایا چنان کن سرانجام کار     تو خشنود باشی و ما رستگار»

پیام تسلیت سیدحسن خمینی

«بسمه تعالی

درگذشت برادر گرامی مان جناب آقای رستم قاسمی(رحمه الله) موجب تأثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن مرحوم به خانواده محترم و دوستان و هم رزمانش از خدای متعال رحمت واسعه را برای ایشان مسألت دارم.»

پیام تسلیت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تأثر خبر ارتحال برادری صادق و مجاهد جناب آقای رستم قاسمی را دریافت کردم.

او مرد میدان های سخت بود و برغم بیماری اما تا واپسین روزهای زندگی در سنگر خدمت به مردم، صبورانه و پرتلاش ایستاد. علاوه بر آخرین مسؤلیت او در کِسوت وزیر راه و شهرسازی و قبل از آن در وزارت نفت، تلاش های مجاهدانه او در سالهای دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی در آن، تلاش در جبهه سازندگی و عمران کشور، مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران و نیز پیشتازی او در حمایت از جبهه مقاومت علیه نظام سلطه، تنها برخی از برگ های زرین کتاب زندگی آن سردار سختکوش وطن بود.

اینجانب این مصیبت را به خانواده محترم آن فقید سعید و نیز دوستان و همرزمان او و همچنین اعضای دولت خدمتگزار تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمن و رحیم برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسئلت دارم.»

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو درگذشت مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک افتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را به مردم شریف ایران، خانواده و همکاران وی تسلیت گفت.

سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان:

«خبر درگذشت مرحوم ‎رستم قاسمی غم انگیز و شوک آور بود. وزیری عملگرا، اخلاقمدار و صبور که برغم نامهربانی ها در مسئولیت خود کم نگذاشت. به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران  و ج. آذربایجان  و با وجود خستگی و بیماری خدمات اثرگذار و راهگشا داشت. اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً»

الکسی دِدوف سفیر روسیه در تهران:

«من مراتب تسلیت خود را به خانواده و بستگان رستم قاسمی ابراز می‌کنم. او یک حرفه‌ای واقعی و یک وطن‌پرست بود و سهم بسزایی در توسعه همکاری ایران و روسیه داشت.»

احمد وحیدی وزیر کشور:

«خبر درگذشت برادر ارجمندم مجاهد عرصه های دفاع مقدس و پیشرفت کشور، سرتیپ پاسدار رستم قاسمی موجب تألم و اندوه فراوان شد. آن مرحوم از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که مخلصانه و مومنانه در برابر توطئه های مختلف علیه ایران اسلامی چه در دفاع از خاک میهن و چه در دوران تحریم های ظالمانه دشمنان، ایستادگی کرد و با مجاهدت های خود در فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی حتی پس از بروز بیماری کوشید تا منشاء تحول و پیشرفت کشور باشد و عهدی را که با رئیس جمهوری محترم و مردم ایران بسته بود، منصه ظهور یابد.
فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزشمند ایشان در صفحه تاریخ این سرزمین و جبهه مقاومت، کارنامه درخشانی برای آن عنصر خدوم مردمی و ولایی است که برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

اینجانب یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده را گرامی می دارم و درگذشت ایشان را به محضر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، آیت الله رئیسی رئیس جمهوری محترم و هم‌رزمان و همسنگران و همچنین خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و در این ایام سوگواری بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) برای آن مرحوم علو درجات را از خدای متعال مسالت دارم.»

بیوگرافی رستم‌قاسمی

رستم‌قاسمی (زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۳)(درگذشته ۱۷ آذر ۱۴۰۱) نظامی و سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی بود که در دولت سیزدهم به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرد. وی در دولت دهم نیز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز وزیر نفت بود.

قاسمی فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بود و پیش‌تر به‌عنوان معاون اقتصادی نیروی قدس فعالیت می‌کرد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=9566

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫11 دیدگاه ها

  1. خداوند رحمت کند و روحش شاد
    زحمات و تلاش های این مرد بزرگ در سرای اخرت بهره راهش باد یادش همواره گرامی باد

    3
    2
  2. چرا یک فرد که بیماری سرطان پیشرفته داشته بعنوان وزیر کشور معرفی می شود ما می خواهیم بعنوان آبدارچی استخدام شویم صدتا آزمایش و معاینه پزشکی باید بدهیم آنوقت چطور کسی که می خواهد رئیس جمهور یا وزیر شود نباید گواهی سلامت جسمی و روانی بیاورد

    11
    3
    1. واقعا شرافت انسانی هم خوبه چیزیه که ادم داشته باشه چقد ادم باید پست باشه که اینطوری پیام بده بقول اختشاش گر ها بی شرف بی شرفت حق تو حتی ابدارچی بودن نیست .

      2
      3
  3. روحش شاد و یادش گرامی باد. عرض تسلیت به مردم شریف ایران برای از دست دادن یک انسان به تمام معنا واقعی

    7
    4
دکمه بازگشت به بالا