خانم های پریود در این زمان می توانید قرص آهن مصرف کنید

بسیاری از زنان در سراسر جهان از مصرف مکمل‌های آهن در طول خونریزی قاعدگی خودداری می‌کنند و فکر می‌کنند که خونریزی قاعدگی پس از مصرف این مکمل ها افزایش می یابد

خانم های پریود در این زمان می توانید قرص آهن مصرف کنید
خانم های پریود در این زمان می توانید قرص آهن مصرف کنید

بهترین زمان مصرف قرص آهن در زمان پریودی چه زمانی است؟

بسیاری از زنان در سراسر جهان از مصرف مکمل‌های آهن در طول خونریزی قاعدگی خودداری می‌کنند و فکر می‌کنند که خونریزی قاعدگی پس از مصرف این مکمل ها افزایش می یابد. با این حال تحقیقات انجام گرفته در افرادی که مکمل آهن را در زمان پریودی مصرف می‌کردند، نشان داد تغییری در حجم خونریزی قاعدگی و سطح هموگلوبین این افراد ایجاد نشد. در ادامه این مطلب می‌گوییم بهترین زمان مصرف قرص آهن در زمان پریود چه زمانی است.

مصرف قرص آهن در دوران قاعدگی

در دوران قاعدگی، بدن خون از دست می دهد. این فرآیند می تواند منجر به کاهش سطح آهن شود، زیرا آهن جزء اصلی هموگلوبین است، پروتئین موجود در گلبول های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند. هر چه بیشتر خونریزی داشته باشید، آهن بیشتری از دست خواهید داد. میانگین از دست دادن خون در هر دوره حدود 30 تا 40 میلی لیتر است، اما می تواند بسیار متفاوت باشد و کمتر یا بیشتر از این مقدار نیز باشد.

در واقع، بدن ما در دفع آهن اضافی کارآمد نیست، بنابراین راه اصلی تنظیم سطح بدن ما از طریق رژیم غذایی است. با این حال، در طول قاعدگی، بدن نمی تواند از دست دادن آهن را با افزایش سرعت جذب به اندازه کافی جبران کند، که در صورت عدم جایگزینی کافی آهن می تواند به مرور زمان منجر به کاهش سطح آهن شود.

پس مصرف قرص آهن در دوران قاعدگی نه تنها مجاز، بلکه حتی برای افراد دچار به کم خونی می‌تواند ضروری باشد. مصرف مکمل‌های آهن در طول قاعدگی می‌تواند به جبران آهن از دست رفته از طریق خون قاعدگی کمک کند و از سطح کلی آهن شما حمایت کند. البته باید دوز مجاز از این مکمل مصرف شود.

از طرف دیگری عدم تعادل هورمونی که ممکن است به دلایل مختلف در زنان رخ دهد، باعث بهم ریختگی سیکل قاعدگی می‌شود. مصرف قرص آهن در دوران قاعدگی در کمک به حفظ تعادل هورمونی موثر است که به نوبه خود باعث تنظیم قاعدگی می‌شود. در واقع آهن در سنتز و تنظیم هورمون‌ها اثر قابل توجه دارد.

آیا موقع پریود میتوان قرص آهن مصرف کرد؟

بله بدون هیچ منعی، موقع پریود میتوان قرص آهن مصرف کرد. البته اگر پریود هستید، باید روزانه 18 میلی گرم آهن مصرف کنید، در حالی که افرادی که پریود نیستند، تنها به 8 میلی گرم در روز نیاز دارند.

در میان زنانی که پریودهای سنگین‌تری را تجربه می‌کنند ، مصرف روزانه کافی آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ممکن است رسیدن به آن تنها با رژیم غذایی دشوار باشد. برای این افراد قرص آهن توصیه می‌شود.

در مورد اثرات مثبت مصرف قرص آهن در زمان پریودی می‌توان به کاهش درد و گرفتگی اشاره کرد. در واقع هنگامی که شروع به افزایش مصرف آهن خود می کنید، ممکن است متوجه کاهش علائم شوید، فقط به این دلیل که اکسیژن به طور مناسب در سراسر بدن توزیع می شود و به بهبود عملکرد کلی کمک می کند.

بهترین زمان مصرف قرص آهن در زمان پریودی چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص آهن در زمان پریودی، صبح ها نیم ساعت پیش از صبحانه و با معده خالی است. در سایر اوقات نیز بهتر است یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت پس از غذا میل شود.

اگر از نانو آهن استفاده می کنید، هنگام مصرف آن باید معده خالی داشته باشید تا بهترین جذب را داشته باشید. مصرف همراه با غذا ممکن است میزان جذب شما را کاهش دهد.

مصرف مکمل‌های آهن در یک زمان مشخص در هر روز می‌تواند به شما کمک کند که مقدار ثابتی آهن در سیستم خود دریافت کنید. این همچنین ممکن است به کاهش خطر عوارض جانبی گوارشی کمک کند.

ایا قرص اهن باعث زود پریود شدن میشود؟

خیر، مصرف قرص آن تغییری در چرخه قاعدگی ایجاد نمی کند و باعث زود پریود شدن نمی‌شود. همچنین قرص مصرف مکمل های آهن باعث سنگین شدن قاعدگی نمی شود. مکمل های آهن برای جبران ذخایر آهن در بدن استفاده می‌شود. آنها بر حجم خونریزی قاعدگی تأثیری ندارند.

مکمل های آهن به خودی خود باعث کاهش جریان قاعدگی نمی شوند. جریان قاعدگی در درجه اول توسط تعادل هورمونی و سایر عوامل فیزیولوژیکی تنظیم می شود، نه مستقیماً توسط سطح آهن در بدن. اگر فردی در حین مصرف مکمل های آهن تغییری در جریان قاعدگی خود تجربه کند، احتمالاً به دلیل عوامل دیگری است.

سخن آخر

در این مطلب از مجله هنری باغستان به ضرورت مصرف آهن و بهترین زمان مصرف آهن در پریودی اشاره کردیم. در حالی که زنانی که دارای آهن کافی هستند لزوماً نیازی به مصرف آهن در طول دوره قاعدگی خود ندارند، قرص آهن قطعاً برای زنانی که خونریزی شدید قاعدگی دارند و/یا کمبود آهن دارند توصیه می شود. با این حال، در این موارد، صرف مصرف آهن در طول قاعدگی کافی نیست، اما مکمل ها باید به طور منظم در مدت زمان طولانی تری مصرف شوند، ترجیحاً با مشورت یک پزشک که به طور مرتب سطح آهن در خون را بررسی می کند.