اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا مدارس در روز یکشنبه 29 آبان 1401 تعطیل است؟ تعطیلی مدرسه ۲۹ آبان ۱۴۰۱

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تعطیلی مدارس و اداره ها و دانشگاه ها در روز یکشنبه 29 بیست و نهم آبان 1401 و همچنین آیا روز یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ تعطیل است برای شما مطلبی را آورده ایم . با ما همراه باشید.

هنوز خبری درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ اطلاعیه ای منتشر نشده است. (اگر خبری در مورد تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 29 آبان 1401 منتشر شود در همین قسمت قرار می گیرد)

تعطیلی مدارس و ادارات و بانک های فردا یکشنبه 29 آبان 1401 واقعیت دارد؟ به دلیل آلودگی هوا باد و طوفان گرد و غبار و بارندگی و اعتراضات و اغتشاشات و آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر و آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی تهران و البرز ، باغستان، شهریار، اندیشه ، کرج، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندرگناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ، بیجار، قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال و بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، اردل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، بروجرد ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، ایذه، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد، فرمهین ، فراهان ، تفرش ، آشتیان  و …

بالاخره مدارس بخاطر شیوع آنفلوانزا تعطیل می‌شود یا نه؟

وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: این تعطیلی باعث وارد شدن آسیب‌های اجتماعی و روانی جدی شد به طوری که دشمن پس از بازگشایی مدارس نظام را مورد هدف قرار داد و قصد دارد تعلیم و تربیت و دانش عالی را به عقب بیندازد و تعطیل کند.

نوری در پایان گفت: دشمن همانگونه که در دوران کرونا به‌دنبال تعطیلی مدارس بود امسال نیز به گونه‌ای القا کردند که سبب تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفولانزا شدند، اما تأکید می‌کنیم که مدارس باید حتماً باز باشند تا نظام تعلیم و تربیت را پیش ببریم. امروز معلمان در حال تلاش هستند، اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد با این حال سال گذشته استان کرمان بیشترین جهش را در دانش‌آموزان المپیادهای کشوری داشت که نشان می‌دهد معلمان کار خود را به خوبی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است

آلودگی هوای تهران تا پایان هفته

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، تا پایان هفته در مناطق پر تردد شهری، قسمت‌های مرکزی، غربی و جنوبی استان افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایسنا، با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی از امروز(۲۸ آبان) تا پایان هفته به دلیل جو نسبتا پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پر تردد شهری، قسمت‌های مرکزی، غربی و جنوبی استان افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده افزایش در بیشینه دما و از روز چهارشنبه (۲ آذر) کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۲۹ آبان) صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۳۰ آبان) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۹ آبان

تا این لحظه فردا یکشنبه ۲۹ آبان 1401 همه مدارس ایران دایر خواهد بود و مدارس هیچ شهری تعطیل نیست. توجه داشته باشید که هر دانش آموزی فردا در مدرسه حاضر نشود غیبت میخورد و یا اینکه دلیل موجه باید داشته باشد.

هر لحظه که اطلاعیه ای درباره تعطیلی به دست ما برسد حتما در این قسمت گذاشته خواهد شد .

برخی سایت های زرد خبرهای دروغی درباره تعطیلی مدارس فردا اعلام میکنند که کذب است و ممکن است با این ترفند بخواهند دانش اموزان را به خیابان ها بکشانند.

تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا رسمی شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از کار‌هایی که در مجلس پیگیری شده است؛ الزام آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزا است.

سید کریم حسینی گفت: در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزا و وضعیتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه شده است، تذکر‌های لازم و طرح سوال از وزیر بهداشت انجام شد.

او می‌گوید: اقدامات دیگری در این زمینه در حال انجام است که می‌توان به الزام کردن وزارت آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت بروز اپیدمی و افزایش آمار مبتلایان اشاره کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در خصوص مدیریت بیماری آنفلوانزا در هفته جاری وزیر بهداشت برای پاسخگویی در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: یکی از مواردی که این روز‌ها در خصوص آن به وزیر بهداشت تذکر و از او طرح سوال شده بود، مبحث کمبود دارو در داروخانه‌های کشور است؛ دارو‌های آنتی‌بیوتیک و ویژه‌تر آنتی‌بیوتیک کودکان بیشتر شامل این کمبود بوده‌اند.

حسینی گفت: محموله واردات دارو به کشور وارد شده و این مطلب مورد مطالبه نمایندگان قرار گرفت؛ علاوه بر درخواست برای تسریع توزیع و عرضه دارو‌های وارداتی در شهر‌های مختلف کشور نیز مدیریت بیماری آنفلوانزا مورد مطالبه نمایندگان مجلس است.

تلاش دولت تعطیل نشدن مدارس است

بهرام عین اللهی در مورد احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا، افزود: تلاش دولت بر عدم تعطیلی مدارس است زیرا در کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به سیستم آموزش کشور وارد و منجر به افت تحصیلی شد البته اگر شرایط سخت شود نسبت به تعطیلی مدارس اقدام می شود و در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نداریم.

آیا تعطیلی مدارس  به علت شیوع  آنفلوآنزا  صحت دارد؟

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که درحال حاضر تعطیلی مدارس برخی استانها به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستور کار نیست.

اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم که در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته هم آنفلوآنزا و سرماخوردگی وجود داشته و علتی برای تعطیلی مدارس نیست گفت: سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم تا آمار را دریافت کنیم که هنوز به صورت مستند قابل احصاء نشده تا بتوانیم اعلام کنیم. از ادارات کل و دانشگاه‌های علوم پزشکی آمار را دریافت و براساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «بنابراین فعلا مدرسه‌ای مجاز به تعطیلی به علت آنفلوآنزا نیست؟» اظهار کرد: خیر، فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم و در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز نیست و دستورالعملی هم که ابلاغ خواهیم کرد، در راستای رعایت نکات بهداشتی خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=6263

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا