اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوریبیوگرافی

بیوگرافی حسین زینال زاده و دانیال رضازاده دو بسیجی شهید مدافع امنیت + علت فوت

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره مطلبی بیوگرافی حسین زینال زاده و دانیال رضازاده دو بسیجی شهید مدافع امنیت + علت فوت را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

صفحه فاتحه مجازی یادبود شادروان دانیال رضازاده

جهت خواندن فاتحه آنلاین و ختم قرآن برای این عزیز سفر کرده لطفا از لینک زیر وارد شوید:

https://iporse.ir/6219267

به روز رسانی: اعدام عامل شهادت زینال زاده و رضازاده

عامل شهادت شهیدان زینال‌زاده و رضازاده صبح امروز در ملاعام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد به دار آویخته شد.

به گزارش باغستان نیوز و به نقل از میزان، عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که «مجیدرضا رهنورد» در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیروهای حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

این تروریست در جریان حمله تروریستی خود، چهار فرد دیگر که در مسیرش بودند را نیز مجروح کرده و از محل حادثه گریخت.

به گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم،۲ تن از نیروهای حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد. اتفاقات آن روز به حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده، ترسیده بودند و مغازه‌دارها از ترس و وحشت به وجود آمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

دستگیری رهنورد در حالی که قصد فرار از کشور را داشت

۲۸ آبان ماه در حالی که متهم از شهر مشهد گریخته بود و قصد فرار از کشور را داشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

بلافاصله پس از دستگیری متهم، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

۳ آذرماه و یک هفته بعد از وقوع این جنایت، درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.

براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.

همچنین در کیفرخواست صادر شده آمده است اقدامات متهم موجبات ناامنی در محیط را فراهم آورده است.

پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران و قاتلان شهدای امنیت با قاطعیت در کم‌ترین زمان و با رعایت موازین قانونی

در جلسه دادگاه نماینده دادستان با اشاره به وقایع روز حادثه، به برخی از مستندات موجود در پرونده از جمله اقرارهای خود متهم، گزارش اداره آگاهی خراسان رضوی و گزارش نهادهای امنیتی و همچنین درخواست‌ مکرر کسبه و اهالی محل مبنی بر مجازات متهم، تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر احساس ناامنی که دلالت بر ایجاد رعب و وحشت عمومی دارد، گفت: متهم به قصد جان ماموران حافظ امنیت، ۲ تن را شهید و ۴ نفر دیگر را مجروح کرده است.

همچنین به گفته نماینده دادستان، متهم برای بررسی وضعیت سلامت روحی به پزشکی قانونی معرفی و سلامت وی هنگام وقوع جرم مورد تایید قرار گرفته است.

روایت شاهدان عینی از وحشت مردم در روز حادثه

یکی از شاهدان عینی در جلسه دادگاه در رابطه با ترس و وحشت مردم از جنایت مجیدرضا رهنورد گفت: من و افرادی که در صحنه حضور داشتند وحشت کرده بودیم، هر کسی به یک طرفی فرار می‌کرد. به همین خاطر مردم درخواست دارند که متهم به اشد مجازات برسد؛ من ۲ دختر دارم. از آن روز به بعد دخترانم شب‌ها کابوس می‌بینند و هنگامی که من بیرون از خانه هستم مدام با من تماس می‌گیرند و اظهار نگرانی می‌کنند. این اقدام محله ما را بد نام کرد. دست‌های شهید زینال زاده در دستان من بود تا به شهادت رسید؛ ضارب آنچنان ضربه‌ای به گردن وی زده بود که این جوان همانجا به شهادت رسید.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز گفت: آن روز من ترس را در چشمان مردم می‌دیدم. چند خانم که فرزندانشان همراهشان بود جیغ می‌زدند و فریاد می‌کشیدند.

یک شاهد عینی دیگر نیز روز حادثه را اینچنین روایت می‌کند: آن روز دیدم که متهم روی بدن یکی از شهدای خیابان حرعاملی نشسته و به شدت در حال ضربه زدن با چاقو به این جوان است و مردم وحشت زده در حال داد و فریاد ناشی از ترس هستند.

یکی از کسبه خیابان حرعاملی که در جلسه دادگاه حاضر شده بود گفت: بعد از این اتفاق، مردم دیگر رغبتی به حضور در این خیابان ندارند و کسبه با مشکلات متعددی مواجهه هستند و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم، مخصوصا اینکه انگار کسی جرات نمی‌کند با بچه کوچک از این منطقه عبور کند چرا که مردم هنوز نگرانند و ترسیده‌اند.

در جلسه دادگاه خانواده شهدا نیز در اظهارات خود خواهان اشد مجازات برای عامل شهادت دو دانشجوی بسیجی شدند.

متهم: برادر کشی کردم

رهنورد در جلسه دادگاه اتهامات خود را قبول کرده و عنوان کرد: راهم را اشتباه رفتم، قبول دارم اشتباه کردم و حس نفرت عمومی از این کارم را درک می‌کنم. فکرم و باورهایم غلط بود.

چاقو را در دست خود پنهان کرده بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و الان منتظرم هرچه زودتر مجازات شوم.

متهم در ادامه گفت: از نظر روحی سلامت هستم و الان به این نتیجه رسیدم این افرادی که اغتشاش می‌کنند در اشتباه هستند.

آن روز هنگام فرار با چاقو به هرکسی که می‌رسیدم حمله می‌کردم. من آزادی و جوانی خود را تباه کردم. من خانواده‌های زیادی را داغدار کردم. می‌دانم برادر کشی کردم.

اعدام در ملاعام

سرانجام پس از طی روال قانونی، دادگاه رای نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد.

بر همین اساس دادگاه، این متهم را با اتهام محاربه به اعدام در ملاعام محکوم کرد.

حکم صادره پس از بررسی مجدد توسط قضات دیوان عالی کشور و تایید آن‌ها و سپری شدن همه تشریفات قانونی و شرعی، صبح امروز در ملاعام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد اجرا شد.

بعد از اجرای حکم ، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کرده و همچنین مسولان و هیات رسیدگی کننده قضایی که با توجه به ۳ اصل صحت، دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی کرده و به مطالبات عمومی در جهت برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران وقانون شکنان پاسخ گفتند، تقدیر و تشکر کرد.

آخرین عکس یادگاری شهیدان زینال زاده و رضازاده

آخرین عکس یادگاری شهیدان زینال زاده و رضازاده قبل از شهادت در مراسم تشییع شهید براتی در مشهد

آخرین عکس یادگاری شهیدان زینال زاده و رضازاده قبل از شهادت در مراسم تشییع شهید براتی در مشهد

جزئیات شهادت دانیال‌رضازاده و حسین زینال‌زاده

شهید دانیال رضازاده و حسین زینال زاده دو بسیجی مدافع امنیت بودند که امروز در مشهد به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «دانیال رضازاده» و «حسین زینال‌زاده»، دو بسیجی مدافع امنیت بودند که عصر امروز با ضربات چاقوی اغتشاشگران به شهادت رسیدند.

متن بیو اینستاگرام بسیجی شهید امروز مشهد، شهید دانیال رضازادهمتن بیو اینستاگرام بسیجی شهید امروز مشهد، شهید دانیال رضازاده: رو کسی به جز حسین حساب نکن

در شب جمعه، شب زیارتی سیدالشهداء علیه السلام مهمان اربابش امام حسین(ع) شد…

دانیال رضازاده
دانیال رضازاده

تصاویری از حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده از شهدای امروز مشهد که بر اثر ضربات چاقو آشوبگران به شهادت رسیدند.

حسین زینال‌زاده، متولد ۱۳۷۸،  دانشجو رشته الکترونیک دانشگاه منتظری و بسیجی حوزه ۳ ناحیه ابوذر

حسین زینال‌زاده
حسین زینال‌زاده

 

تشییع و خاكسپاری دو بسیجی محافظ امنیت در مشهد

پیکر‌های شهیدان بسیجی و دانشجو” دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده، تشییع و در بهشت رضای مشهد” آرام گرفتند.

حرف‌های صریح مردم مشهد پس از شهادت شهدای امنیت

پس از شهادت دو بسیجی دیگر در اغتشاشات مشهد مردم این شهر انقلابی با حضور باشکوه در تشییع این شهدا حرف خود را صریح و قاطع بیان کردند.

همسر شهید: دانیالم شهادتت مبارک، قول می‌دهم محکم و صبور باشم

همسر بسیجی مدافع امنیت شهید دانیال رضازاده با تبریک شهادت همسرش گفت: قول می‌دهم که بی تابی نکم، محکم، صبور، قوی و شیرزن باشم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همسر شهید بسیجی مدافع امنیت امروز در مراسم تشییع و بدرقه سه شهید مدافع امنیت که با حضور پرشور مردم شهید پرور مشهد برگزار شد، طی سخنانی خطاب به همسر شهیدش اظهار کرد: “دانیالم عزیزم، دلتنگ خنده هایت، هیات رفتن‌هایمان، سربه گذاشن‌هایت و قدم زدن هایمان در خیابان‌هایی که همیشه می‌گفتیم امن ترین خیابان‌های دنیاست.

دانیالم شهادتت مبارک، قول می‌دهم محکم و صبور باشم
دانیالم شهادتت مبارک، قول می‌دهم محکم و صبور باشم

مهربانم، قشنگ ترین لحظه های زندگی‌ام با بودن در کنار تو رقم خورد تا با تکرار خاطرات شیرینی زندگی را برایم به تصویر بکشی.

عزیزتر از جان؛ تمام آرزوهای عاشقانه ام را تقدیم تو می کنم و قول می دهم که بی تابی نکم، محکم باشم، صبور باشم، قوی باشم و شیرزن باشم.

همسرم، شهادتت مبارک. تو برای همیشه تاریخ زنده‌ای و زنده‌خواهی ماند و اینک ما مانده ایم با عهدی سنگین بر گردن.

دستگیری عامل شهادت ۲ بسیجی در کمتر از ۴۸ ساعت

 نخستین تصویر از عاملان به شهادت رساندن ۲ بسیجی در مشهد پس از دستگیری توسط پلیس
نخستین تصویر از عاملان به شهادت رساندن ۲ بسیجی در مشهد پس از دستگیری توسط پلیس

سردار تقوی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی  :
عامل حمله و به شهادت رساندن ۲ بسیجی در مشهد (شهید دانیال رضازاده و شهید حسین زینال‌زاده) شناسایی و در کمتر از ۴۸ساعت دستگیر شد.
کاراگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با اقدام‌های گسترده اطلاعاتی این متهم فراری را در حالی که قصد خروج از کشور داشت دستگیر کردند.
۸تن دیگر که در اختفا و فراری دادن نامبرده مشارکت داشتند نیز دستگیر شده‌اند.

اولین گفته‌های قاتل شهدای بسیجی مشهد

تصاویر دوربین مداربسته محل شهادت حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با صدور پیامی شهادت دو تن از نیرو‌های بسیجی مدافع امنیت مشهد را تبریک و تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، با صدور پیامی شهادت دو تن از نیروهای بسیجی مدافع امنیت مشهد را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ‌اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت مظلومانه دو تن از نیروهای بسیجی، سربازان ولایت و مدافعان سرافراز امنیت که در درگیری اغتشاشات شب گذشته با عناصر آشوبگر اتفاق افتاد، موجب تاسف و تأثر خاطر گردید. بدون شک عنایت خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنافداه) پاداش رهروان راه امنیت وطن است.

بنده شهادت پرافتخار این مدافعان امنیت را به محضر مقام معظم رهبری، مردم ولایی و شریف مشهد مقدس و خانواده محترم آن شهدای بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

امیدوارم حماسه مردمی انقلابیون این شهر جبران‌کننده درد و رنج بازماندگان داغ‌دیده و پیگیری‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی در تعقیب قاتلان مزدور اجنبی موجب تسلی و آرامش خاطر رنج دیده قاطبه بسیجیان حماسه‌آفرین گردد.

هم‌نشینی این عزیزان جان‌داده در راه خدا را با شهدای کربلا در اعلی علیین از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.

سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱»

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=6007

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫23 دیدگاه ها

  1. آقای حقوق دان و مولوی چرت و پرت دارید میگید خدا لعنت کنه بی وجودی مثل شماها رو که این دو شهید به خاطر امنیت من و شماها شهید شدن و شما دو بیسواد نادون دارید چرند میگید

    6
    1
  2. اگر حرفهای این رفیق درست باشه که اومدن دم خونه هتاکی کردن هرکس باشه شاید همچین عکس العملی نشون بده.واینکه خداوند مشخص میکنه که چه کسی شهید شده و چه کسی قاتله.من فکر میکنم این بسیجیهای تندرو باید بساطشون جمع بشه چون واقعا یکجری حرف میزنن که میگی یه بلایی سرشون آوردی.لپ کلام اینه که برای هم قاتل و هم مقتولان دلم سوخت و گریه کردم و ناراحت شدم.نزارید کشور به دو حزب تقسیم بشه.اگر هرشب بشینیدمفهوم قرآن رو با برداشت مهربانیو انسانیت بخونیم مطمئنا خیلی اتفاقای خوب میفته

    9
    20
    1. حرف شما مثل اینه که بگی دلم هم برای شمر و یزید هم امام حسین سوخت … عزیزم مساله حق و ناحقه … در عاشورا از هر دو گروه کشته شده اما گروهی در دفاع از دین و امامشون گروهی علیه دین و امامشون تفاوت این دو کشته از زمین تا آسمان است .
      تجدید نظر کن در نحوه قضاوتهات … وقتی حق و باطل مقابل هم قرار میگیرند یا با حقی یا علیه حق … شکل سومی وجود نداره

      3
      1
  3. سوال افکار عمومی اینه که این شش نفر اهل کدام محله بودند و درب منزل قاتل چه کار میکردند؟ از اهالی محله و حاضرین در صحنه شنیده شده که این شش نفر به خواهر قاتلپ فحش میدهند و ابتدا قاتل از خانه بیرون می آید و بعد از اینکه با اسپری فلفل چشمانش را مجروح میکنند به داخل خانه میرود(فرار میکند) و این شش نفر به درب منزل قاتل میروند و فحش های رکیک میدهند و درب را میکوبند و میگویند اگر جرات داری از خانه بیا بیرون، قاتل چاقوی آشپزخانه را بر میدارد و از خانه بیرون میرود و به دنبال این افراد میافتد که آنهاهم با دیدن چاقو میترسند و متواری میشوند مجیدرضا یکی از آنها (حسین)را میگیرد و به زمین میکوبد و با چاقو او را مورد ضرب قرار میدهد و نفر دوم(دانیال) هم که دوست مقتول اولی بوده و فرار میکرده برمیگردد به دوستش کمک کند که با ضربه ای که قاتل به گردنش میزند کشته میشود، اگر دادگاه عادل و صالحی وجود داشت با این تفاسیر آن شش نفر محارب هستند (به خاطر قصد جان و یا حداقل ارعاب قاتل و خانواده اش )و مجیدرضا رهنورد حتی حکمش میتوانست به دفاع از خود (قتل غیر عمد) تغییر پیدا کند، وقتی آلت قتاله چاقوی آشپزخانه است ، طرف دعوای مقتول ۶ نفر مرد جوان هستند و محل نزاع جلوی درب منزل قاتل است، قطعا بنابر اصل احتیاط بر دماء حکم اعدام آن هم به این سرعت به نظر عجیب است(معروف به حکم وحشت) ضمن اینکه اجازه ندادنِ دادگاه مبنی بر داشتن وکیل مستقل برای قاتل یکی دیگر از حقوقیست که از مجیدرضا رهنورد سلب شده

    29
    26
    1. شما حرفات بدون هیچ سند و مدرکی میگی .
      اول اینکه اسپری فلفل خورده چی جوری بلندشده حداقل چند ساعت طول میکشه جایی رو دید . دوم دو تا وکیل طرف داشته تو دادگاه بودی ؟؟ . سوم خود طرف میگه جو رسانه و امثال علی کریمی منو وادار به برادر کشی کرد.
      حرفتو بدون هیچ سندی بین مردم پخش نکن .

      23
      18
    2. چرت پرت نگو. تو کوچه ی ما این اتفاق افتاد و من اونجا حاضر بودم در مغازم. هیچ کدوم از حرفات درست نیست. شما بنا به حتیاط واجب کذب رو ترویج نده

      8
      2
    3. چرا شما برخی از به اصطلاح شما وکلا و حقوقدان ها سعی می کنید حق و وارونه جلوه بدید

      بگو چرا این همه حق مردم تو دادگستری ها و دادسراها و محکمه ها با امثال شما لگد مال میشه!!!!!

  4. قاتل اینها ، کسانی اند که شعار آزادی میدن و میگن فقط و فقط و فقط ما برای اقتصاد داریم اعتراض میکنیم

    اما قسم میخورم که اکثرشون از آزادی بویی نبردن

    57
    22
  5. وای دلم سوخت
    چه جوونای با شرف و رشیدی
    حیف
    کاش اون ارازل و اوباش کم بشن از روی زمین
    چرا اینا آخه؟؟؟

    54
    22
    1. مردم را به کجا رساندید که مثل گرگ بیفته لایه گله و دو جوان رعنا را بکشد. آهای دزدها رانت خوار ها، روسای بی کفایت، شریک هستید. جواب خودتان را آماده کنید

      33
      8
      1. چی میگی تو یعنی هنوز نفهمیدی هدفشون ناامنیه؟ به گفته خودشون میخوان ایران مث سوریه و افغانستان بشه که کور خوندن اگه دولتم کاری نکنه ما مردم اجازه نمیدیم

        24
        29
        1. تو چشاتو وا کن ببین این مردم دارن واس ناامنی اینکارا رو میکن یا از وضعیت کشور ناراضین؟
          مردم توی خیابون میان اعتراض این نون نداشتشونو میکنن اخه ناامنی کجا بود
          خدا شفات بده

          8
          5
    2. خسته ام از این همه قتل انسانهای پاک به دست داعش های وطنی خسته ام واقعا گناه اینا چیه که به خاطر امنیت ما از جون شیرین میگذرن واینطور مظلومانه کشته میشن ،هموطن ترو خدا بیدار شو اون اینتر نشنال بی بی سی خیر مارو نمیخوان ببین چطور ارامشمون رو از بین بردن خانم شالتو سر کن پیاده نظام دشمن نشو تو کشور خودت

      42
      30
      1. خواهش میکنم ساده نباشید بی حجابی و مهسا امینی کشکه براهمه هم ثابت شده که بهونه بود اینا از قبل از مهسا امینی برنامه داشتن و تجهیزات وارد ایران کردن بامرگ اون بنده خدا مردمو شیرکردن بایه مشت دروغ خودشونم شروع به ترور کردن که به حساب خودشون نظامو از بین ببرن بتونن ایرانو نابود کنن ولی کور خوندن یه مشت خائن وطنی هم باهاشون همکاری میکنن ما مردم جلوتونو میگیریم

        28
        25
دکمه بازگشت به بالا