اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

علت فوت فردوس کاویانی بازیگر سریال همسران چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت فردوس کاویانی بازیگر سریال همسران چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت فرردوس کاویانی چیست؟

فردوس کاویانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به علت بیماری پارکینسون و ضعف شدید جسمانی درگذشت.

علت فوت فردوس کاویانی بازیگر سریال همسران چه بود؟

به گزارش باغستان نیوز، روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران تایید کرد که فردوس کاویانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران دقایقی پیش ۹ مهر ماه در منزل اش دار فانی را وداع گفت.
جزئیات بیشتر از زمان و مکان تشییع پیکر وی به زودی منتشر خواهد شد.

فردوس کاویانی ۳ مهر ماه ۱۳۲۰ در کرمان متولد شد و در ماه تولدش درگذشت.

او با سریالی چون همسران به شهرت رسید و در سریال های چون مش خیرالله صندوقچه اسرار، محله بهداشت، همسران، محله برو و بیا، آژانس دوستی و … به ایفای نقش پرداخت.

او در فیلم های چون اجاره نشین ها، سگ کشی، نارنجی پوش ، میکس ، کلانتری غیرانتفاعی،بانو، ساوالان، هامون، در مسیر تندباد   به ایفای نقش پرداخت.

علت بیماری فردوس کاویانی

فردوس کاویانی پس از مدت زیادی دوری از محافل هنری، در جشن بازیگران تئاتر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ با چهره ای لاغر و دستانی لرزان حضور یافت. وی که با گام‌هایی آرام می‌توانست راه برود و گویا از بیماری پارکینسونو ضعف شدید جسمانی رنج می‌برد، در شرایطی که سخن گفتن برایش سخت به نظر می‌رسید، فقط گفت: «امروز خیلی خوشحالم.»

زندگینامه فردوس کاویانی

فردوس کاویانی کوثرخیری[۵] در ۴ مهر ۱۳۲۰ در کرمان به دنیا آمد.

او در طول دوران کاری خود در نمایش‌هایی همچون بالماسکه دزدان، سلطان مار، سهراب و اسب و سنجاقک، آهسته با گل سرخ، مرگ تصادفی یک آنارشیست (کارگردان) و شهر قصه بازی کرده و یکی از آخرین تجربه‌های حضورش روی صحنه هم به نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به کارگردانی هادی مرزبان در سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد.

فردوس کاویانی حضور پررنگ‌تری در عرصهٔ سینما داشته و کارش را اولین بار در سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد و بعدها با کارگردانان بنامی مانند بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی همکاری داشت. او طی فعالیتش در سینما در فیلم‌های برجسته‌ای همچون اجاره‌نشین‌ها، هامون، بانو، میکس و نارنجی‌پوش از آثار داریوش مهرجویی، سگ‌کشی از بهرام بیضایی، جایی برای زندگی به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و ساوالان به کارگردانی یداللّه صمدی نقش‌آفرینی کرد.

او در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ علاوه‌بر سینما در تلویزیون نیز حضور فعالی داشت که از جملهٔ مشهورترین نقش‌آفرینی‌های او در تلویزیون، بازی در مجموعه‌های تلویزیونی محبوبی مانند محله برو بیا، محله بهداشت، همسران و آژانس دوستی بوده‌است.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=43107

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا