اخبار روز

پهپاد آمریکایی توسط سوخوی روسی سرنگون شد

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره سقوط پهپاد آمریکایی دیشب توسط سوخوی روسی سرنگون شد مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

ماجرای سقوط پهپاد آمریکایی توسط جنگنده روسی سوخو

ارتش آمریکا از برخورد یک جنگنده روسی «سوخو-۲۷» با یک پهپاد آمریکایی و سقوط این پهپاد خبر داد.

فرماندهی نیرو‌های آمریکا در اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جنگنده روسی «سوخو-۲۷» یک پهپاد MQ-۹ آمریکایی را در حین رهگیری بر فراز دریای سیاه مورد اصابت قرار داد که منجر به سقوط پهپاد آمریکایی شد.

طبق گزارش خبرگزاری نووستی، این بیانیه می‌افزاید: حدود ساعت ۷:۰۳ صبح به وقت اروپای مرکزی, یکی از هواپیما‌های سوخو ۲۷ روسیه یک پهپاد آمریکایی MQ-۹ را بر فراز دریای سیاه هدف قرار داد و هواپیمای آمریکایی در آب‌های بین المللی سقوط کرد.

ارتش آمریکا مدعی است که اندکی قبل از این اتفاق، جنگنده روسی مانور‌های «ناامن» انجام داده است.

طبق این بیانیه، این پهپادآمریکایی در حال انجام یک پرواز معمولی بر فراز آب‌های بین المللی در دریای سیاه بوده و این حادثه یک «ضایعه» است.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن, رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این حادثه قرار گرفته و وزارت امور خارجه قصد دارد با روسیه برای گفت‌وگو در مورد این حادثه تماس بگیرد.

واکنش وزارت دفاع روسیه نسبت به سقوط پهپادآمریکایی

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه بیانیه‌ای درباره حادثه برخورد جنگنده این کشور با پهپادآمریکایی بر فراز دریای سیاه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: صبح روز 14 مارس امسال، یک پهپاد MQ-9‌ آمریکایی بر فراز دریای سیاه و در نزدیکی شبه جزیره کریمه که بر اساس کنترل حریم هوایی نیروی هوافضای روسیه، در جهت مرزهای دولتی فدراسیون روسیه در حال پرواز بود.

پرواز این پهپاد با فرستنده خاموش در حال انجام بوده و در حال نقض مرزهای منطقه موقت ایجاد شده از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین بود. این مرزها به کلیه کاربران حریم هوایی بین‌المللی ابلاغ و مطابق با استانداردهای بین‌المللی منتشر شده است.

در راستای شناسایی متجاوز، جنگنده‌های نیروی هوایی به پرواز در آمدند و در نتیجه مانورهای تیزی که پهپاد حدود ساعت 9:30 دقیقه به وقت مسکو در حال انجام بود، این پهپاد کنترل خود را از دست داده و با کاهش ارتفاع مواجه شده و با سطح آب برخورد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «جنگنده‌های روس از تسلیحات هوابرد استفاده نکرده و هیچ تماسی نیز با پهپاد نداشته و در سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشتند».

این در حالی است که روسیه بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی در منطقه و امکان محاسبات نظامی اشتباه هشدار داده است. مقامات روسی گفته‌اند که با توجه به سیر تحولات در اوکراین، روسیه و کشورهای غربی وارد جنگی نیابتی شده‌اند و این ممکن است به جنگ مستقیم تبدیل شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=21823

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا