اخبار روزاخبار مهم و فوری

اعتصاب رانندگان اسنپ شکست خورد | راننده ها ناامید به شغل خود برگشتند

رانندگان اسنپ که اعتصاب خود را از روز 14 فروردین 1403 آغاز کرده بودند، به دلیل نرسیدن به هدفشان دست از اعتصاب برداشتند و به شغل خود برگشتند.

آیا اعتصاب رانندگان اسنپ شکست خورده است؟

هدف رانندگان اسنپ از اعتصاب این روزها چیست؟
هدف رانندگان اسنپ از اعتصاب این روزها چیست؟

اصلی ترین دلیل اعتصاب برخی از رانندگان اسنپ و تپسی این بود که کرایه ها در سال جدید بسیار پایین است و کفاف زندگیشان را نمی دهد.

آن ها می گفتند با توجه به افزایش سرسام آوز هزینه های زندگی و لوازم یدکی خودرو و سایر هزینه ها، با این کرایه ها دیگر نمی توانند این شغل را ادامه بدهند.

این رانندگان از روز چهاردهم فروردین ماه امسال تصمیم گرفتند که با اعتصاب، اعتراض خود را به گوش شرکت اسنپ برسانند.

ولی هیچ واکنش رسمی از طرف شرکت اسنپ درباره اعتصاب برخی از رانندگان ارائه نشد.

یکی دیگر از خواسته های رانندگان این بود که حق کمیسیون اسنپ منصفانه نیست و باید این کمیسیون را به زیر ده درصد برساند.

بیشتر بخوانید:

نظرات چند تن از رانندگان

هادی :

رانندگان باید اعتصاب کنند معایب کار در اسنپ:

  • قطع سهمیه بنزین در یک سال گذشته
  • قیمت ها برای چهار سال پیش است
  • عدم پاسخگویی پشتیبانی
  • قیمت های پایین در روزهای تعطیل و کم ترافیک
  • استهلاک بالا نسبت به کرایه
    راننده ها در صورتی کارمیکنند که قیمت نسبت به تاکسی زرد تخفیف بخوره وکمیسیون کمتر بگیرند

علی عدالت یکی دیگر از رانندگان عنوان کرده است :

به عنوان یک راننده که تمام تلاش خود رو کردم که ماشین همیشه تمیز و بوی عطر و هوای مطبوع داخل ماشین برقرار باشه و هیچ بحثی با مسافر نداشته باشم و آرامش مسافر حفظ بشه انتظار دارم :

۱- کرایه بر اساس دربست بودن ماشین حساب شود و نه فقط طول مبدا از مقصد
۲-کرایه در طول سفر براساس ترافیک پیش رو و عوامل دیگر متغیر باشد و ثابت نباشد
۳-در ساعت خلوتی شب فقط خلوتی خیابان در نظر گرفته نشود و تلف شدن وقت راننده برای پیدا شدن مسافر هم لحاظ شود
۴-کرایه تاکسی اینترنتی از تاکسی خطی باید بیشتر باشد چون راننده مسافت بسیاری رو طی می‌کند تا به مسافر برسد و نه اینکه ثابت ایستاده باشد و مسافر بیاید
۵-برنامه طوری طراحی شود که از پذیرش سفر داخل بن بست خودداری شود
۶-شرکت مسئولیت کنسل شدن سفر از طرف مسافر رو بپذیرد و بدون هیچ بهانه ای هزینه مسافت و زمان طی شده راننده را پرداخت کند
۷-شرکت مسئولیت پرداخت نشدن کرایه از طرف مسافر رو بپذیرد و حق راننده را پرداخت نماید
۸-از آنجا که شرکت هیچ خدماتی جز معرفی مسافر به راننده را ندارد کمسیون باید زیر ده درصد باشد
۹-برنامه تنبیه ای که شرکت برای راننده اعم از قبول نکردن سفر و یا استفاده از اپلیکیشن شرکت دیگر که با آزادی فردی تناقض دارد را سریع بردارد
۱۰-سهیمه بنزین ماشین های تاکسی اینترتی از ماشین های معمولی جدا شود

یا حق

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=61749

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا