اخبار روزاخبار مهم و فوری

ماجرای کامل و جزئیات لحظه ترور شهید حسن صیاد خدایی (خدایاری) + عکس

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، برای شما درباره ماجرای کامل و جزئیات لحظه ترور شهید حسن صیاد خدایی (خدایاری) مطلبی را آورده ایم.

جزئیات لحظه ترور شهید حسن صیاد خدایی

مجاهد مدافع حرم، شهید «حسن صیاد خدایی » پس از سال ها مجاهدت روز یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ در مقابل منزلش ترور شد‌ و به شهادت رسید.

حوالی ساعت 16:30 امروز  شهید حسن صیاد خدایی (خدایاری۹ مقابل منزلش در کوچه غلامیان خیابان مجاهدین اسلام (نزدیک میدان بهارستان) و داخل خودرو‌ی شخصی‌اش (پراید سفید رنگ) به شهادت رسید.

عوامل ترور که دو نفر بودند، پس از این اقدام تروریستی سوار بر موتور محل حادثه را ترک کرده‌اند. با این حال نیروهای امنیتی بر اساس سرنخ‌هایی که وجود دارد در جستجوی آنان هستند.

خبرنگار تسنیم با حضور در کوچه غلامیان می‌گوید: غیر از جمعی از مردم که در کوچه محل ترور حاضر شده‌اند، هم‌اکنون پلیس و نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور دارند. نماینده دادستانی نیز در محل حاضر است و همه جزییات و آثار ترور به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. خودروی شخصی شهید به همراه برخی جزییات دیگر برای بررسی‌های بیشتر به نهادهای انتظامی و امنیتی منتقل شده است.

شهید خدایاری در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.

 تصویری از شهید صیاد خدایی از مدافعان حرم که امروز توسط راکبین موتور سیکلت به شهادت رسید
تصویری از شهید صیاد خدایی از مدافعان حرم که امروز توسط راکبین موتور سیکلت به شهادت رسید

روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت  یکی از مدافعان سرافراز حرم را محکوم کرد و افزود : عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران ، مدافع حرم  “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی”  هدف جنایت  تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم ” سرهنگ پاسدار صیاد خدایی ” به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

منبع: تسنیم

حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید «صیادخدایی»

زمان برگزاری وداع با پیکر شهید حسن صیاد خدایی

مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «صیاد خدایی»  دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ در معراج الشهدای تهران برگزار می شود. سردار شهید مدافع حرم «صیاد خدایی» عصر یکشنبه در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

جزئیات لحظه ترور شهید حسن صیاد خدایی
جزئیات لحظه ترور شهید حسن صیاد خدایی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ‌محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در تهران، شهادت سردار سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند.
خطیب زاده افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.
سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از ۴ دهه گذشته بوده است، افزود: تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمانهای متعالی خود شده و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت طلبانه مردم شوند، غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این‌ملت و کشور است.

اعلام شهادت شهید حسن صیاد خدایی (خدایاری ) در رسانه ملی

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2358

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا