اخبار مهم و فوریاجتماعی و فرهنگی

عکس سوتی شبکه خبر درباره هوش مصنوعی به عنوان یک پیام رسان

شبکه خبر صدای و سیمای کشورمان در یک اشتباه فاحش، هوش مصنوعی ChatGPT را به عنوان یک پیام‌رسان آمریکایی معرفی کرد. باید گفت که هوش مصنوعی ChatGPT یک بات مکالمه است که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته شده است.

عکس سوتی شبکه خبر درباره هوش مصنوعی به عنوان یک پیام رسان
عکس سوتی شبکه خبر درباره هوش مصنوعی به عنوان یک پیام رسان
تعریف هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی (به انگلیسی: smart mind یا fake mind یا Artificial intelligence) (به اختصار: AI)، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی  که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد.
اما پیش از هرچیز باید این موضوع را دانست که کلمه هوش، نشان دهنده امکان استدلال است و اینکه آیا هوش مصنوعی میتواند به توانایی استدلال دست یابد یا خیر، خود موضوع اختلاف محققان است.
کتاب‌های AI پیشرو، این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر روی «عوامل هوشمند» تعریف می‌کنند: هر سامانه‌ای که محیط خود را درک کرده و کنش‌هایی را انجام می‌دهد که شانسش را در دستیابی به اهدافش بیشینه می‌سازد.
 برخی از منابع شناخته شده از اصطلاح «هوش مصنوعی» جهت توصیف ماشینی استفاده می‌کنند که عملکردهای «شناختی» را از روی ذهن انسان‌ها تقلید می‌کنند، همچون «یادگیری» و «حل مسئله»، با این حال این تعریف توسط محققان اصلی در زمینه AI رد شده‌است.
باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=23892

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. هرچند اون موقع داشتم شبکه خبر رو نگاه میکردم ولی اصن از این قضیه بی‌خبر بودم. نمیدونستم که ChatGPT یه ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعیه.

دکمه بازگشت به بالا