اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در اصفهان + قاسم زمانی و محمدجواد بای

علت حادثه سقوط هواپیمای ارتش نقص فنی بود

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز، درباره علت و ماجرای سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در اصفهان و همچنین شهادت سرگرد قاسم زمانی و ستوانیکم محمدجواد بای برای شما مطلبی را آورده ایم. با ما همراه باشید.

جزئیات حادثه سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده در اصفهان

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده اف ۷ در شرق اصفهان خبر داد.

محمدرضا جان نثاری روز سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ به خبرنگار ایرناگفت که این جنگنده در اطراف منطقه انارک از توابع شهرستان نایین سقوط کرده است.

وی افزود: ماموریت این جنگنده، تمرین تیراندازی آموزشی بود که در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه دچار سانحه شد.

وی علت سقوط را به نتیجه بررسی کارشناسان موکول کرد.

گفته می شود در این حادثه خلبان و کمک خلبان به نام‌های سرگرد قاسم زمانی و ستوان یکم محمدجواد بای به شهادت رسیدند.

 شهید سرگرد قاسم زمانی
شهید سرگرد قاسم زمانی
ستوانیکم محمدجواد بای
ستوانیکم محمدجواد بای

تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه سقوط جنگنده ارتش

صبح امروز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ پیکر مطهر خلبانان شهید قاسم زمانی و شهید محمدجواد بای با حضور جانشین نیروی هوایی ارتش، همرزمان و خانواده این شهدا در پایگاه هشتم شکاری اصفهان تشییع شد.

جزئیات مراسم استقبال و تشییع خلبان شهید گلستانی

طی اطلاعیه ای جزئیات مراسم استقبال و تشییع شهید محمدجواد بای خلبان شهید رامیانی که در سقوط جنگنده ارتش به شهادت رسید اعلام شد.

امروز مردم ایران تازه درد و اندوه حادثه مترو پل در آبادان را بر قلب های خود احساس کرده بودند که به ناگاه خبر اندوهناک دوم یاعث شد تا سرتا پای مردم ما را غم فرا بگیرد. سقوط هواپیمای جنگده آموزشی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهادت دو جوان ارزشمند کشورمان در آسمان هوایی اصفهان همچون تبری بر احساسات ایرانیان نشست و روحشان را خدشه دار کرد.

اما گلستانی ها وقتی شنیدند یکی از این خلبانان غیور شهید «محمدجواد بای» و جوان رامیانی و هم استانی آنهاست بیش از پیش اندوهناک شده و بار دیگر یاد و خاطره بیش از ۴ هزار شهید این استان برایشان تداعی شد. خاطراتی از همان روزهای دهه ۴۰ و ۵۰ در مبارزه با طاغوت تا ترورهای کور منافقین در ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی، عرصه دفاع از حرم، دفاع از وطن، خاطرات جانفشانی شهدای سلامت و شهدای منا همه و همه به سرعت از پیش چشمانشان عبور کرد.

مسئولان و مدیران استانی و مدیران ارشد شهرستان رامیان در قالب ستاد برگزاری مراسم استقبال و تشییع شهید «محمدجواد بای» طی اطلاعیه ای مراسم ویژه استقبال از پیکر مطهر این شهید والامقام را در مقابل شهرداری رامیان اعلام کردند. در این اطلاعیه آمده است که مراسم تشییع پیکر نورانی این جوان برومند گلستانی نیز از مقابل شهرداری رامیان تا گلزار شهدای این شهرستان برگزار خواهد شد.

جزئیات مراسم استقبال و تشییع شهید محمدجواد بای خلبان شهید رامیانی
جزئیات مراسم استقبال و تشییع شهید محمدجواد بای خلبان شهید رامیانی

علت حادثه سقوط هواپیمای ارتش نقص فنی بود

  مدیر روابط عمومی ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: علت حادثه سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی ارتش در انارک نائین، نقص فنی بوده است.

سرهنگ معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره سقوط یک هواپیمای ارتش، اظهار کرد: رأس ساعت ۸ صبح امروز(سه‌شنبه، ۳ خرداد) یک فروند هواپیمای آموزشی اف-۷ پایگاه هشتم شکاری اصفهان در اطراف انارک نائین دچار حادثه می‌شود که متأسفانه دو خلبان این هواپیما سرهنگ دوم زمانی و ستوان یکم بای به شهادت می‌رسند.

وی افزود: علت این حادثه نقص فنی بوده است، اما تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

مشخصات جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷»

جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷
جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷

جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف-۷»، با وزن ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم، قابلیت شلیک بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی را دارد.

صنعت دفاعی ایران در حوزه هوایی، زیر سایه تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم آمریکا  در بومی سازی انواع جنگنده گام‌های بلند و افتخارآمیزی برداشته است.
صنعت دفاعی ایران، امروز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، انواع جنگنده‌های بمب‌افکن، ترابری، شناسایی، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی، شناسایی و شنود الکترونیکی را تولید و این محصولات دفاعی به نیروهای مسلح الحاق شده است، رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت صحنه رونمایی از این تجهیزات بوده است.
تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مهمات و بمب‌های جدید منطبق با فناوری روز دنیا، دست بالای قدرت دفاعی ایران در تحکیم حصار امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، جنگنده‌های «اف ۷»، یکی از این محصولات دفاعی تجهیز شده با بمب‌های هوشمند، دور ایستا، نقطه زن و راکت‌های بومی هستند.
چهره جنگنده شکاری بمب‌افکن «اف- ۷» با برخورداری از موتور توربوجت، ۹ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و مهندسی معکوس شده جنگنده‌های کلاس «میگ» است، این جنگنده در حوزه آموزش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=2457

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا