اخبار روز

جزئیات زلزله خوی روز شنبه 27 خرداد 1402 چند ریشتری بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره جزئیات زلزله خوی امروز شنبه 27 خرداد 1402 چند ریشتری بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آخرین خبر از زلزله خوی امروز شنبه 27 خرداد 1402

زلزله ۴.۸ ریشتری سلماس در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زمین‌لرزه در خوی هم احساس شده است.

این زمین لرزه در ساعت 16:00 دقیقه امروز بعدازظهر شنبه 27 خرداد در عمق 9 کیلومتری به وقوع پیوسته است.

موقعیت زلزله در جهت 38.51 شمالی و 44.9 شرقی بوده است. این زلزله در 6 کیلومتری خوی و 37 کیلومتری سلماس استان آذربایجان غربی اتفاق افتاده است.

جزئیات گزارش زلزله خوی امروز شنبه

 ۲۵ تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شدند

فرماندار خوی در پی زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری از اعزام ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد .

ذبیح اله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت : رأس ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز زمین لرزه ای به قدرت ۴.۷ ریشتر شهرستان خوی را به لرزه درآورد .

وی ادامه داد : در پی این زلزله ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و نتیجه نهایی را پس از ارزیابی به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند .

کاظمی با اشاره تعداد مصدومین این زلزله گفت : خوشبختانه تا بدین لحظه هیچ تلفات جانی و یا مصدوم و همچنین تخریب واحدهای مسکونی و دامی گزارش نشده است .

فرماندار خوی خاطرنشان کرد : تمامی تیم های امدادونجات ، اورژانس ، هلال‌احمر و سایر دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز سریعاً وارد عمل خواهند شد .

وی در پایان اشاره کرد : از مردم شریف شهرستان خوی خواهشمندیم تا با حفظ آرامش خود ، به مکان های امن رفته و همچنین به شایعات توجه نکرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص زمین لرزه را از منابع موثقی مانند باغستان نیوز پیگیری کنند .

زمین لرزه خوی و سلماس امروز خساراتی نداشت

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگو با مهر: ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستاهای چاوش قلی و رهال خوی که کانون زلزله بوده است در حال ارزیابی خسارات احتمالی هستند.

بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله ۴.۷ ریشتری در منطقه خوی در استان آذربایجان‌غربی، هیچ گونه خسارتی نداشته است.

 سه شهر در حالت آماده باش

صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دراین‌باره گفت:زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتردر ساعت ۱۶ امروز بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی در شهرستان‌هایی نظیر خوی و سلماس را لرزاند. این زلزله در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه درپی این زلزله تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: همچنین تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسی‌ها در این خصوص آغاز شده که البته تاکنون گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.

به گفته محمودی، امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در شعب خوی ،سلماس،چایپاره و پایگاه‌های امداد و نجات استان در آماده‌باش کامل قراردارند و در صورت نیاز از ظرفیت دیگر پایگاه‌ها و امدادگران نیز استفاده خواهد شد.

همچنین بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز از آماده‌باش کامل نیروهای اورژانس در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند. در چنین شرایطی لازم است که مردم عزیز خونسردی خود را حفظ کرده و از قرار گرفتن در فضاهای مسقف و مجاورت اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، پرهیز کنند.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=32234

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

  1. تا زمانیکه یک گوشمالی حسابی به الهام جان نداده ایم این زلزله های هایبرسونیکمان ادامه دارد .

دکمه بازگشت به بالا