اخبار روزاخبار مهم و فوریاینفوگرافیک

چه نکاتی را برای رانندگی در هوای گرد و غبار و طوفانی رعایت کنیم؟ + اینفوگرافیک

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره چه نکاتی را برای رانندگی در هوای گرد و غبار و طوفانی رعایت کنیم؟ + اینفوگرافیک مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

نکات مهمی برای رانندگی در هوای گرد و غبار و آلوده

رانندگی در هوای گرد و غبار
اینفوگرافیک اختصاصی از پایگاه خبری باغستان نیوز | طراح : حمیدرضا محمدرضایی

رانندگی در هوای گرد و غبار و طوفانی ممکن است برای رانندگان بسیار خطرناک باشد. در این شرایط، دیدبانی و کنترل بر روی خودرو، دشوارتر می‌شود. برای رانندگی در این شرایط، باید به نکات زیر توجه داشت:

1- سرعت خودرو را کاهش دهید. در شرایط گرد و غبار و طوفانی، دیدبانی شما کاهش می‌یابد، بنابراین باید سرعت خودرو را به مقداری کاهش داده و از رانندگی با سرعت بالا خودداری کنید.

2- از چراغ‌های خطر و ترمز استفاده کنید. در شرایط غبار و گرد، دیدبانی شما و سایر رانندگان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین باید از چراغ‌های خطر و ترمز استفاده کنید تا سایر رانندگان به حضور شما در جاده آگاه شوند.

3- فاصله ایمنی بیشتری بین خودروی خود و خودروهای دیگر بگذارید. در شرایط گرد و غبار، دیدبانی کمتری دارید، بنابراین باید فاصله ایمنی بیشتری بین خودروی خود و خودروهای دیگر بگذارید.

4- از کلاه، عینک و ماسک گرد و غبار استفاده کنید. استفاده از کلاه، عینک و ماسک گرد و غبار می‌تواند به شما کمک کند تا دید خود را افزایش دهید و از ورود گرد و غبار به مجرای تنفسی جلوگیری کنید.

5- از رانندگی در شرایط طوفانی خودداری کنید. در شرایط طوفانی، باد قوی و بارش شدید باران می‌تواند باعث کاهش دیدبانی شما شود و رانندگی در این شرایط بسیار خطرناک است. در این شرایط، بهتر است خودرو را در کنار جاده پارک کرده و منتظر پایان طوفان باشید.

6- اگر هوای گرد و غبار و طوفانی شدید است، بهتر است از رانندگی در جاده‌های باز و بلندخیابان‌های اصلی خودداری کنید و از جاده‌های کوچک و داخلی استفاده کنید.

کانال باغستان نیوز در ایتا | کانال آیگپ |  کانال بله |  کانال گپ

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=35098

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا