اخبار روزاخبار مهم و فوریویدئو

بی شرمی مجدد سوئدی ها در اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت عراق

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بی شرمی مجدد سوئدی ها در اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت عراق مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

فیلم کامل اهانت مجدد سوئدی ها به قرآن کریم

  پس از حمله امروز شهروندان عراقی به سفارت سوئد در بغداد به دلیل صدور مجوز کشور سوئد برای سوزاندن مجدد قرآن کریم و پرچم عراق، دقایقی قبل چند شهروند سوئدی در مقابل سفارت عراق در استکهلم به قرآن کریم اهانت کردند.

سوئد سفارتش در بغداد عراق را بست

 «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به اقدام پلیس سوئد در صدور مجدد مجوز برای به آتش کشیدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم، گفت: مجوز پلیس سوئد بار دیگر به همان فردی که پیش‌تر مرتکب آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم شده بود، اجازه تکرار این عمل شنیع را داده تا طرف‌های افراط‌گرا در سوئد به خود اجازه شکستن حرمت دین حنیف اسلام را بدهند و احساسات مسلمانان در اهانت به مقدساتشان را نادیده بگیرند. این فرد همچنین اجازه یافته که پرچم عراق را نیز که مزین به لفظ جلاله است در برابر سفارت عراق در استکهلم به آتش بکشد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن محکومیت شدید این اقدامات، موضع دولت سوئد را، به خصوص پس از واکنش‌های شدید بین‌المللی که این اقدام را غیر قابل قبول دانستند، مایه تعجب دانست.

عمار حکیم از طرف‌های ذی‌ربط در این کشور خواست که مانع این‌گونه رفتارها، که خلاف قوانین بین‌المللی درباره اهانت به باورهای ادیان و مذاهب و قومیت‌هاست، شوند.

وی همچنین نسبت به تلاش‌های برخی گروه‌های افراط‌گرای که مغرضانه در پی نفرت‌پراکنی میان ملت‌های جهان هستند به شدت هشدار داد و از جامعه بین‌المللی و نهادهای جهانی به خصوص سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواست که با این برداشت غلط از آزادی برخورد کنند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین از همگان خواست که اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز و متناسب با منطق قرآنی ابراز کنند.

کانال باغستان نیوز در ایتا | کانال آیگپ |  کانال بله |  کانال گپ

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=35279

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا