اخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس امروز شنبه 7 مرداد 1402 صعودی می شود یا نزولی؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس امروز شنبه 7 مرداد 1402 صعودی می شود یا نزولی؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس امروز شنبه 7 مرداد 1402

می‌توان پیش‌بینی کرد که طی روزهای آتی نیز بازار سهام بر همین منوال هفته نخست مرداد ۱۴۰۲ حرکت کند مگر آنکه یک خبر مثبت یا منفی قوی، آن را به تکاپو دربیاورد. به ویژه اینکه طی روزهای اخیر، بازار دلار نیز که اهرم سنتی تحرک بازار سرمایه است، در خواب عمیق به سر می برد.

 بازار سرمایه طبق سنوات قبل در ایام عزاداری و روزهای محرم همیشه در رکود بوده است و هفته دوم مرداد نیر معاملات در نوسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

زمان جلسه معارفه سهم عرضه اولیه بمولد چه روزی است؟

چگونه از ضررهای سنگین در بورس جلوگیری کنیم

مدیر معاملات مشتقه کارگزاری بانک سامان عنوان کرد: آب شدن روزانه سرمایه منطقی نیست. به اعتقاد بنده مدیریت سرمایه اصل اولیه است، شخص حقیقی یا حقوقی فقط یک قسمتی از سبد سرمایه‌گذاری را به مشتقات تخصیص دهد. در واقع متناسب با حجم پول درصد تخصیصی متفاوت خواهد شد.

نیما کرامت گفت: برای سرمایه شخصی توصیه می‌شود که افراد بیش از ۲۰ درصد پول سبد را به بازار مشتقات به دلیل ریسک‌ها اصلا اختصاص ندهند.

وی خاطرنشان کرد: در بازارهای مالی ریسک و بازدهی رابطه مستقیمی با یک‌دیگر دارند. هر چند در بازار مشتقات پتانسیل کسب بازدهی بیشتری وجود دارد اما ریسک‌های آن را هم باید پذیرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص راهکارها در مواقع ریزشی و کسب سود از بازار منفی نیز بیان کرد: زمانی که بازار ریزشی می‌شود دو پوزیشن در بازار مشتقات می‌توان گرفت. به نحوی که، یا می‌توان اختیار خرید را فروخت (سود خوبی در روندهای نزولی دارند) یا این که اختیار فروش را خرید.

کرامت تاکید کرد: با توجه به این که اکنون زیرساخت در کشور فراهم نیست کارگزاری‌ها از پوزیشن فروش جلوگیری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا