اخبار مهم و فوریاقتصادی

عرضه اولیه فن افزار را بخریم یا نه؟ | نظرات سهامداران درباره نخریدن این سهم

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره عرضه اولیه فن افزار را بخریم یا نه؟ | نظرات سهامداران درباره نخریدن این سهم مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا عرضه‌اولیه فن افزار را بخریم؟

بسیاری از سهامداران و معامله‌گران بورس ایران اعتقاد دارند که چرا عرضه های اولیه به روش ترکیبی به مردم عرضه می‌شود؟

سوالشان این است که چرا این عرضه ها ابتدا باید توسط صندوق های سرمایه‌گذاری کشف قیمت بشوند و بسیاری از سرمایه شرکت توسط این صندوق ها خریداری شوند؟

چرا مثل سال‌های گذشته عرضه های اولیه را به روش بوک بیلدینگ به مردم عرضه نمی کنید؟ لازم به توضیح است که روش بوک بیلدینگ روشی برای خرید سهم‌های عرضه اولیه است. در این روش نیازی نیست سرمایه‌گذاران در یک زمان مشخص ثبت سفارش نمایند و می‌توانند سفارش‌های خرید عرضه اولیه را در یک بازه زمانی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه فن افزار چقدر نقدینگی می خواهد؟ | مقدار نقدینگی لازم عرضه اولیه فن افزار

سوال دیگرشان این است که چندین عرضه اولیه سال 1402 حدودا صد هزار تومان نقدینگی لازم داشته است و چرا در این اوضاع نابسامان بورس عرضه می شود و با این مبلغ بسیار کم؟

نظر دیگر این سهامداران این است که چرا عرضه های اولیه مثل سابق بازدهی آنچنانی ندارند و به 50 درصد سود که می رسند، صف فروش می شوند؟

نظرات برخی از معامله گران و سهامداران درباره کمپین تحریم عرضه اولیه

علیرضا می گوید: خب دقیقا مشکل همینجاست یک عده میان کمپین نخریدن راه میندازن نه فقط در عرضه اولیه بلکه در سکه و خودرو و … بارها دیدیم از زمانی که سکه شد ۲ میلیون و پژو ۴۰۵ فکر کنم ۲۲ تومن شد کمپین نخرید نخرید راه انداختن و اتفاقا توی این قضایا همیشه عده ای ضرر میکنن که واقعا به خودرو یا سود اون عرضه یا هرچی نیاز داشتن ولی بخاطر همراه شدن با این نخریدنها ، اونها نخریدن ولی بعد دیدن اون کالا که با مقدار پولی که داشتن میتونستن بخرن و نخریدن دیگه با اون پول نصفش هم نمیتونن بخرن ، تحریم خرید وقتی خوبه که همگانی بشه الان تمام اعضای این کانال هم که عرضه اولیه نخرن چی میشه؟ اون تعدادی که خرید کردن سهام بیشتری گیرشون میاد ، حالا این وسط کی سود کرده کی ضرر؟

ناجی می گوید:

روز چهارشنبه عرضه اولیه هست امروز با مثبت شروع کردن که بازم مردمو فریب بدن. من با این عرضه اولیه . چهارمین عرضه هست که نمیخرم . از عرضه نیان نخریدم از یه جایی باید  همه متحد بشیم .  . نخریدن عرضه کمترین اعتراضی میتونه باشه و از دست ملت میاد . [[[[ نه به عرضه اولیه ها ]]]]]

باید عرضه های اولیه را تحریم کرد و چون خود عرضه های اولیه که همین چند وقته واگذار کردن به قیمت وگذاری رسیدن.

فرزاد:

خداروشکر پیام ها رو می خونم یکم امیدوار می شم از دوتا عرضه اولیه قبل گفتم آقا نخرید تحریم کنید ماکزیمم هر کد ۱۰۰ تومان می رسه که اگه ۱۰۰% هم سود بده سودش می شه 100 تومان آخه تحمل این همه حقارت بخاطر 100 تومان
همه گارد گرفتن همین امثال شما که می گین نخرید صف اول خرید عرضه اولیه هستین!!
طرف نمی تونه محاسبه کنه چقدر بهش سهم می رسه بعد می ره تو صف خرید عرضه اولیه


کانال باغستان نیوز در ایتا | کانال آیگپ |  کانال بله |  کانال گپ

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=36368

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا