اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا امروز یکشنبه 2 مهر 1402 تعطیل رسمی است؟ | علت تعطیلی ۲ مهرماه ۱۴۰۲

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا امروز یکشنبه 2 مهر 1402 تعطیل رسمی است؟ علت تعطیلی ۲ مهرماه مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا امروز یکشنبه 2 مهر 1402 تعطیل رسمی است؟

یکشنبه 2 مهر 1402 به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در تقویم ایران به عنوان تعطیل رسمی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا  شنبه اول مهر تعطیل است؟

شهادت امام حسن عسگری (ع)

روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری، روز دردآلودی برای شهر سامرا بود؛ زیرا خبر شهادت امام عسکری در عنفوان جوانی همه جا را فرا گرفت. بازارها تعطیل شد و توده های محرومی که محبت خود را نسبت به امام، از ترس سرکوب نظام، نهان می داشتند، امروز عنان عواطف خروشان خویش را از کف دادند و شتابان وگریان به سوی خانه امام حرکت کردند.

زندگینامه امام حسن عسگری

یازدهمین پیشوای متقیان، امام حسن عسگری علیه السلام در سال 232 ه. ق چشم به جهان گشود. پدرش امام دهم، حضرت هادی علیه السلام و مادرش بانویی پارسا و شایسته به نام حدیثه است که برخی از او با نام سوسن یاد کرده اند. از آن جایی که امام حسن علیه السلام به دستور خلیفه عباسی در سامرا در محله عسکر سکونت اجباری داشتند «عسکری» نامیده می شود. از مشهورترین القاب امام حسن علیه السلام، نقی و زکی و کنیه اش ابومحمد است.

امامت امام حسن عسگری علیه‌السلام

امام حسن علیه السلام ۲۲ سال از دوران زندگی‌اش را با پدر بزرگوارش سپری کرد و با شهادت پدرش در سال ۲۵۴ق به امامت رسید، امامت ایشان، شش سال بیش‌تر به طول نیانجامید، ولی در این زمان کوتاه حوادث مهمی رخ داد. اهمیت دوران امامت ایشان زمانی آشکار می‌شود که به مسئله غیبت و اهمیت آن پی ببریم، چرا که حضرت باید در این مدت کوتاه مقدمات لازم برای انتقال شیعه از مرحله حضور به مرحله غیبت را فراهم می‌کرد.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=42266

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا