اخبار روزاجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

طرح مجلس برای کنکور ۱۴۰۳ نیست! | کنکوری ها بخوانند

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره طرح مجلس برای کنکور اصلا مطرح نشده!/ طرح جدید به کنکور ۱۴۰۳ مربوط نیست  مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

طرح جدید به کنکور ۱۴۰۳ مربوط نیست

امیر حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
مجلس به مصوبه خود درباره کنکور اصراری ندارد و مشغول برنامه تقسیم توسعه است.طرح مجلس برای کنکور اصلا مطرح نشده است و در دستور کار هم نیست.
طرح جدید که در سال ١۴٠٢ اجرا شد توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش ارزیابی شده و ارزیابی‌های اولیه نشان داد از طرح قبلی بهتر است. رتبه‌های مناطق محروم بهتر شده و به نفع مدارس دولتی شده است، البته هنوز منتظر ارزیابی نهایی هستیم.
فعلا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند سال ١۴٠٢ اجرا می‌شود، ولی مجلس مخالف با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع است.
طبق قانون شکل برگزاری کنکور باید یک سال قبل اعلام شود، پس این طرح به کنکور ١۴٠٣ نخواهدرسید و کنکور آتی به شکل سال ١۴٠٢ و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهدشد.
در طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی مرحله‌های گزینش دانش آموزان ٣ مرحله‌ی کنکور دی، کنکور تیر و امتحان نهایی بوده، اما نمایندگان موافق طرح جدید، معتقدند یک مرحله بودن کنکور بهتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شورای نگهبان درباره کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=43267

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا