اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

پیش بینی بورس فردا شنبه 20 آبان 1402 چگونه خواهد شد؟

پیش بینی بورس فردا شنبه 20 آبان 1402

برای فردا شنبه 20 آبان پیش بینی می شود بورس متعادل باشد و احتمالا از نیمه دوم بازار بر خریداران افزوده شود.

بیشتر بخوانید:

آیا ادارات فردا شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ تعطیل است؟

وضعیت بازار سرمایه چگونه خواهد شد؟

از دید ما، بحث در حال حاضر این است که آیا این رشد، طول موج کوتاهی خواهد داشت و یا می‌تواند با گام‌های بلندتری حرکت کند؟
به نظر در سناریوی اول و از دید برخی محتمل این است که بازار در نزدیکی‌های شاخص ۲.۱ میلیونی و بعد از یک بازدهی کوتاه‌مدت، کمی ایستاده و با سرعت کمتری پیش می‌رود و طبیعی است که در آن نقاط، برخی دوباره در بازار فروشنده باشند و یک شناسایی سود صورت گیرد. پس ما احتمالا خیلی زود در این موج کوتاه‌مدت با یک توقف ناشی از عرضه‌ها مواجه خواهیم بود و این دقیقا همان چیزیست که تماشاچیان فعلی به آن اشاره می‌کنند که روند را کوتاه‌مدت دیده و دل به دل بازار نمی‌دهند.

 اما سناریوی دیگری که برخی معتقدند می‌توان برای بازار متصور بود، این است که بازار حتی اگر در کوتاه‌مدت هم یک ایست موقت و یک اصلاح کوتاه داشته باشد، خیلی زود مسیر حرکت خود را تغییر داده و دوباره در قیمت‌های متعادل شده دست به دست شده و انرژی جمع می‌کند و حرکت خواهد کرد؛ بدین معنی که در این سناریو نیز اصلاح را منطقی می‌بیند، اما آن را یک فرصت برای خریدهای بیشتر بازار می‌داند.

 چه سناریوی اول باشد و چه دوم، معتقدیم که بازار هنوز کارش با رشد اخیر تمام نشده و می‌تواند فضای مثبت و منطقی را در معاملات باز هم شاهد بود. اما طبیعی‌ست که هرچه جلوتر می‌رویم، ریسک خریداران هم بیشتر خواهد بود و این را باید به عنوان نقطه مهم و خاص این جریان در نظر گرفت.

 در بازار این پرسش وجود دارد که آیا اصلا خرید کنیم یا خیر و اگر جواب آری است، چه گزینه‌ای را باید انتخاب کرد. خرید در این قیمت‌ها و این شرایط بسته به ریسک شخص است؛ اگر روند را همچنان ادامه‌دار می‌بینید، قطعا خرید در چنین روزهایی و مثل امروز می‌تواند اتفاقی منطقی باشد. در سوی دیگر، ما با چند طیف از سهام مواجه هستیم که هر فرد می‌تواند بسته به نوع ریسک و بازدهی که در ذهن دارد، رفتار کند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=45184

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا