اخبار روزاخبار مهم و فوری

کدام افراد در استخدامی آموزش و پرورش دارای ضریب هستند؟

ضریب افراد در استخدامی آموزش و پرورش توسط شورای نگهبان تایید شد.

امروز در سایت باغستان نیوز به تحلیل خبر اختصاصی ضریب به داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش می پردازیم.

تصویب ضریب افراد در استخدامی آموزش و پرورش

بالاخره برای اولین بار در آزمون های استخدامی ضریب شاغلین تایید شد

به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش می یابد.

✅ یک سال سابقه ضریب ۱.۱
✅ دو سال سابقه ضریب ۱.۲
✅ سه سال سابقه ضریب ۱.۳
✅ چهارسال سابقه ضریب ۱.۴
✅ پنج سال سابقه ضریب ۱.۵

اختصاص ضریب ۱.۱ به ازای هر سال تدریس در آموزش و پرورش، برای داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی/ این مصوبه مربوط به برنامه هفتم توسعه است.

بنا به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مصوبه اختصاص ضریب 1.1 به ازای هر سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش در شورای نگهبان تایید شده است.مصوبه که احمد حسین فلاحی آن را ابتکار مجلس یازدهم می داند.

احمد حسین فلاحی:

بارها تأکید کرده بودیم که بین داوطلبانی که سابقه تدریس در مدارس داشته‌اند با سایر داوطلبان تفاوت است و این موضوع در قالب مصوبه‌ای در برنامه هفتم توسعه مصوب شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه که در ماده 89 آمده است؛ «در آزمونهای استخدامی موضوع ماده (28) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیردولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری نموده‌اند، به ازای یکسال سابقه تمام وقت، ضریب یک و یک دهم برای نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هرسال سابقه بیشتر حداکثر تا پنج سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش می‌یابد.»

این مصوبه از سال 1403 به بعد لازم الاجرا خواهد بود.

این سهمیه به چه افرادی تعلق می گیرد؟

در این زمینه بزودی آیین نامه تدوین می گردد و ملاک افرادی که می توانند از این امتیاز بهره مند گردند مشخص می گردد اما بطور قطع می توان گفت نیروهای خرید خدمات که دارای سابقه بیمه و قرارداد هستند،معلمان مدارس غیر انتفاعی دارای بیمه و هر شخصی که مدرک معتبر مبنی بر تدریس داشته باشد میتواند از این سهمیه استفاده کند هر چند هنوز دستورالعمل مشخصی صادر نشده ولی قطع به یقین داشتن بیمه یکی از مدارک مهم اثبات تدریس در مدارس غیر دولتی می باشد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=52447

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا