اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

خبر فوری کالابرگ امروز پنجشنبه 26 بهمن 1402

کالابرگ فجر طرح جدید کالابرگ به مناسبت ایام فجر امسال است. پاسخ آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟ و سایر سوالات خبر فوری کالابرگ امروز رایج را آورده ایم.

کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟ کالابرگ دهه فجر تا کی اعتبار دارد؟ مهلت کالابرگ دهه فجر چقدر است؟ آیا با خرید کالابرگ از یارانه کم میشود؟ اینها بخشی از سوالات رایج درباره کالابرگ دهه فجر است. اگر نیاز به اطلاعاتی درباره کالابرگ فجر دارید، اینجا پاسخ سوالات خبر فوری کالابرگ امروز  را بخوانید.

کالابرگ دهه فجر چیست؟

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند. طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟

روال استفاده از کالابرگ فجرانه مانند قبل است با این تفاوت که مبلغ آن زیاد شده و شرط خرید از یارانه اصلی هم برداشته شده است. مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است. با این طرح جدید کالابرگ می توان نتیجه گرفت که تا پایان طرح می توان طوری خرید کرد که فقط از اعتبار کم شود و از یارانه اصلی کم نشود.

یارانه تشویقی پیش از این ۱۲۰ هزار تومان بود که به‌شرط استفاده از کالابرگ در قالب اعتبار به مشمولان یارانه نقدی برمی‌گشت، اما از روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، رقم یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و ضمنا شرط استفاده از کالابرگ برداشته می‌شود هرچند یارانه تشویقی هنوز اعتباری است غیرقابل برداشت و با آن باید یکی از اقلام خوراکی مشخص شده را خریداری کرد.

دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

کالابرگ دهه فجر تا کی اعتبار دارد؟

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است. یارانه نقدی اعضای خانوار‌ها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی می‌خواهند مصرف کنند. این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند. البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا