اخبار روزاخبار مهم و فوری

چرا سود سهام عدالت کم واریز شد؟ | کم واریز شدن سود سهام عدالت اسفند 1402

سود سهام عدالت اسفند 1402 مشمولان از دیروز به حسابشان واریز شد. سودی که برخی از افراد به دلایل مشکلاتی آن را دریافت نکردند و یا اینکه سود سهام عدالت کم واریز شد. دو سوال مهم برای مشمولان به وجود آمده است؛ اول اینکه چرا برخی هنوز سود سهام خود را نگرفته‌اند و دوم اینکه چرا مبلغ واریزی کمتر از مبلغ اعلام شده است؟در این مطلب به این پرسش ها پاسخ داده ایم.

چرا سود سهام عدالت در ماه اسفند 1402 کم واریز شد؟

چند علت برای کم واریز شدن سود سهام عدالت وجود دارد که احتمالا شامل همه سهامداران نمی‌شود.

اول موضوع به فروش سهام عدالت مربوط می‌شود. سهامداران سال گذشته می‌توانستند درخواست فروش سهام عدالت بدهند. در این بین کارگزاری‌ها سهام برخی از سهامداران را فروختند. با فروش سهام، تعداد سهم کاهش می‌یابد و سود کمتری به سهامدار تعلق می‌گیرد.

بر این اساس اعداد اعلام شده برای آن گروهی است که در این مدت هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته و سبد سهام آن‌ها بدون تغییر مانده باشد. اما اگر فردی بخشی از سهام عدالت خود را واگذار کرده باشد، قطعا سودی که دریافت می‌کند معادل این اعداد نیست و رقم کمتری برای وی واریز می‌شود.

علت دوم به موضوع مشکلات و بدهی سهامدار صاحب حساب مربوط می‌شود. در واقع این احتمال وجود دارد که سهامدار قسط معوق یا بدهی بانک داشته باشد که به محض واریز سود، بخشی از آن برداشت شده است.

مسئله سوم به سهم هر شرکت در سبد سهام عدالت هر سهامدار مربوط می‌شود. شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس بار‌ها اعلام کرده‌اند که پرتفوی سهامداران متفاوت است. یعنی ممکن است یک فرد تعداد سهامی که از برخی شرکت‌ها دارد بیشتر یا کمتر از سهامدار دیگر باشد.

به همین دلیل سود کمتر یا بیشتری نسبت به سهامدار دیگر دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا