اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

مهران مدیری در سریال در چشم باد چه نقشی داشت؟

برای بسیاری از مخاطبین و بینندگان درچشم باد این سوال مطرح شده است که مهران مدیری در سریال در چشم باد چه نقشی داشت؟

آیا مهران مدیری در سریال در چشم باد حضور دارد؟

مهران مدیری دوبله به جای بازیگر نقش محمدعلی فروغی حرف می زند. مهران مدیری به عنوان بازیگر حضور ندارد.

مهران مدیری در سریال در چشم باد چه نقشی داشت؟
مهران مدیری در سریال در چشم باد چه نقشی داشت؟

مجموعه تلویزیونی در چشم باد به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری‌جوزانی و عباس اکبری در ۴۴ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه اول سیما تهیه و تولید شد. فیلمنامه این سریال که در زمره سریال‌های «الف» سیما به‌شمار می‌رود، توسط «مسعود جعفری جوزانی» در مدت دو سال نوشته شده‌است.

سریال تاریخی «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ را بررسی می‌کند که دوره اول پایان دوره قاجار و آغاز زمامداری شاهنشاه رضا شاه پهلوی در شاهنشاهی پهلوی، دوره دوم در جنگ جهانی دوم و دوره سوم یک دوره زمانی خاص در بعد از انقلاب اسلامی را که دوران سقوط خرمشهر است، در بر می‌گیرد.

در این پروژه که موسیقی آن را حسین علیزاده ساخته، بازیگرانی چون پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی‌جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و… ایفای نقش کرده‌اند.

ساخت این سریال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن از ۴۸۰ لوکیشن استفاده شده و به بیش از ۱۰ شهرستان و استان دیگر و همچنین به کشور آمریکا سفر شده‌است.

مدیریت تیم کارگردانی و برنامه‌ریزی پروژه و دستیار اول کارگردانی بر عهده رضا جعفری جوزانی بوده که فیلم دریاچه ارواح از آثار او می‌باشد

هزینه تولید سریال نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده‌است که جزو پر هزینه‌ترین سریال‌های تلویزیون لقب گرفته‌است.

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک خان جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=59498

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا